Pobytová péče
Překlápění naplánovaných intervencí z ORP do dekurzu
Nově si můžete překlápět informace z předepsaného ORP do podkladů pro lékařský dekurz.
Změny v Plánech – sociální dokumentace
Nově si můžete načíst výchozí plány s metodickými postupy u jednotlivých činností. Strukturu výchozích plánů si můžete prohlédnout ZDE.
Domácí péče
Upravili jsme načítání návštěv z poukazů 06
Upravili jsme načítání návštěv z poukazů a to konkrétně v těchto situacích:
- pokud vytvoříte dva poukazy v jedné číselné řadě se stejnou platností, bude nově CYGNUS načítat jen návštěvu z nověji vytvořeného poukazu. Souběžné péče od dvou různých lékařů fungují stále stejně, těch se úprava netýká.
- pokud vytvoříte v jedné číselné řadě dva poukazy, kdy nověji vytvořený skončí dříve než původní, nebude CYGNUS nově načítat poukazy z původního. Nově CYGNUS již nebude načítat žádné návštěvy.
Vylepšili jsme zaznamenávání objektivních hodnot přes mobilní CYGNUS
V mobilním CYGNUSu můžete nově zadat libovolné objektivní hodnoty, a to i ty, které nejsou u výkonu povinné. Objektivní hodnotu jednoduše kdykoliv přidáte pomocí pluska, již ji nemusíte psát do textového záznamu. Po jejím zadání se rovnou uloží do tabulky objektivních hodnot přímo v programu, nebudete ji tedy muset přepisovat.
Úhradová vyhláška a výkon 06360
Do statistiky pro úhradovou vyhlášku jsme nově přidali vykázané body za klienty s tímto výkonem. Zároveň se však dle legislativy tito klienti nezapočítávají do úhrad.
Terénní sociální péče
Opravili jsme chybné označení záznamů v Mobilním CYGNUSu
V Mobilním CYGNUSu jsme opravili chybu ohledně zobrazení počtu dosud nepřečtených záznamů. Nyní je počet nepřečtených záznamů opět správný.
Nově můžete do individuálního plánu psát více textu
Úprava se týká polí "Osobní cíl" a "Potřeby klienta". Do těchto polí můžete nově napsat až 16 000 znaků.
Nově zobrazujeme délku návštěvy u klienta
Nově zobrazujeme délku návštěvy u klienta V realizaci, a to jak na kartě klienta, tak v hromadném okně nyní zobrazujeme i informaci o délce návštěvy. Věříme, že pro Vás tak kontrola realizace bude zase o kousek snazší.
Zaměstnanci
Legislativa
Na základě novely zákona o sociálních službách aktualizujeme vzdělávací povinnost u pracovníků v přímé péči na 48 hodin za 2 roky.
Nově můžete zaměstnancům přiřazovat vlastní profesní skupiny
Zaměstnancům lze nově přiřadit více vlastních profesí, které si definujete v číselníku. Tyto profesní skupiny slouží jako základ pro kompetenční hodnocení – systém porovná požadované kompetence profese s aktuálním stavem zaměstnance. Např.: Profesní skupiny vám umožní v kompetenčním modelu nastavit různé kompetence a jiné úrovně kompetencí pro různé profese. Díky tomu, tak může rozlišit např. staniční sestru od sestry S2 nebo od sestry S3.

Hodnocení zaměstnavatele
Od 1. 1. 2026 do 28. 2. 2026 se můžete zapojit do dotazníkového šetření ve spolupráci s APSS ČR, stejně jako v loňském roce. Otázky zůstávají stejné, ale nově máte možnost se s nimi předem seznámit. Pokud budete chtít, můžete si navíc dotazník rozšířit až o pět vlastních otázek.
Seznam žádostí o výjimky
Nově zobrazíte všechny žádosti o výjimky podle období, na které jsou podány. Funkcionalitu naleznete v okně výkazy docházky pod operacemi pod položku Přehled čerpání výjimek.
Strava
Informace o strávníkovi - poznámka
Nově si můžete v CYGNUSu zadávat libovolné poznámky ke strávníkovi a následně si tyto informace zobrazit v přehledu strávníků.
Obecné
Kontrola kapitací - více informací o lékařích
Upravili jsme kontrolu kapitací tak, aby Vám ukazovala všechny platné lékaře klienta k datu začátku poukazu. V tooltipu (popisek) se nyní nově dozvíte odbornost lékaře a datum registrace klienta.
Přidána evidence RID - , Resortní identifikátor pacienta (MZČR)
Na základě novely aktuální legislativy máte možnost nově evidovat RID na kartě klienta. Informace se propisuje do hlavičky dokumentů ošetřovatelské dokumentace.
Přidali jsme novou agendu - Konektor do zdravotnictví
Domovy pro seniory, domácí péče a další poskytovatelé mohou nově díky Konektoru do zdravotnictví zjednodušit a zrychlit komunikaci s externími odborníky - s nemocnicemi, laboratořemi nebo specializovanými lékaři.Více informací naleznete ZDE.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit