OBSAH

Jak zadat příspěvek na péči

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvek na péči klepněte na tlačítko Zadat nový příspěvek na péči k datu.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně zvolte měsíc platnosti a z nabídky vyberte stupeň příspěvku na péči.

Uložte klepnutím na tlačítko OK.

Jak opravit či odebrat příspěvek na péči

Opravu či odstranění můžete provést pouze v případě, že platnost nezasahuje do uzavřeného období.

Jak opravit příspěvek na péči

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvky na péči  klepněte na tlačítko Opravit.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně proveďte požadované úpravy a uložte klepnutím na tlačítko OK.

Jak odstranit příspěvek na péči

Možnost odstranění jednotlivých změn v příspěvku na péči klienta můžete provést v sekci Příjmy pod tlačítkem Zobrazit historii v části Příspěvek na péči.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

Odstranění jednotlivých změn je možné od nejnovějšího. Stačí označit nejnovější řádek s příspěvkem na péči  a klepnout na tlačítko Odebrat.


Odstranění potvrďte klepnutím na tlačítko OK.

Jak zpětně přiznat příspěvek na péči

POZOR! V CYGNUS 2 v tuto chvíli není možné provést zpětné přiznání již jednou zpětně přiznaného příspěvku (z důvodu přehodnocení). Do karty zadejte novou výši bez zpětného přiznání. Zpětné přiznání si vypočtětě a výsledek zadejte ruční úpravou předpisu ve vyúčtování.

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvek na péči klepněte na tlačítko Zadat nový příspěvek na péči k datu.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně zvolte měsíc platnosti a z nabídky vyberte stupeň příspěvku na péči.

Pokračujte zatržením volby Zpětně přiznat od měsíce a výběrem měsíce, od kterého je zpětně přiznáno. 

Pokud klient přichází z domácího prostředí, je možné, že mu za první měsíc dorazí zvýšený příspěvek (sazba, která je stanovena pro péči v domácím prostředí). Pokud tato situace nastane, přidejte zatržítko k volbě První měsíc počítat zvýšený příspěvek na péči. 



Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK

Ve vyúčtování klienta bude automaticky vypočten a navýšen příspěvek na péči dorovnávající zpětné dorovnání s předchozí výší.


Ve vyúčtování se nic nezměnilo? Je to pravděpodobně proto, že nemáte uzavřeno vyúčtování předchozího měsíce. Jakmile bude předchozí měsíc uzavřen, příspěvek se zpětně navýší

Video ze školení Evidence a vyúčtování příspěvku na péči a dávek hmotné nouze