Aby bylo možné podepisovat ošetřovatelskou dokumentaci nebo odesílat dávky na pojišťovnu, je potřeba propojit certifikát s informačním systémem CYGNUS. Jinými slovy, je nutné certifikát "namapovat", tedy umožnit systému CYGNUS s ním pracovat.
Certifikáty jsou buď uložené v systému, nebo jsou po připojení klíčenky sdíleny do úložiště systému Windows.
V tomto návodu si ukážeme, jak systému CYGNUS nastavit, který certifikát má v systému Windows používat.
Přidání certifikátu do systému CYGNUS
Máte certifikát na podpisové klíčence? Nejprve je třeba vložit klíčenku do počítače. Pokud certifikát načítáte bezprostředně po jeho nahrání, doporučujeme klíčenku na chvíli odpojit a poté znovu připojit.
Přidání certifikátu k účtu zaměstnance je možné pouze pod jeho přihlášením. Přihlaste se proto do systému CYGNUS pod účtem, ke kterému chcete certifikát přiřadit. Pokračujte do nabídky pojmenované podle uživatele a zvolte možnost Vlastní nastavení.
V otevřeném okně zvolte podsekci Osobní certifikáty a vyberte, kde bude nová certifikát použit:
- Elektronický podpis (podepisování dokumentace)
- Kontrola údajů na VZP (kontrola pojišťovny a kapitací)
- Odesílání dávek (přímé odeslání dávek na portály pojišťoven)
Především po obnově je třeba přidat nový certifikát ve všech místech, kde byl použit původní.
Pokračujte klepnutím na tlačítko Načíst certifikát a výběrem položky Načíst ze systémového uložiště
Používáte klíčenku a nevidíte certifikát v úložišti? Vložte ji do PC.
Zobrazí se Vám aktuální certifikáty, které je možné přidat. Stačí na správný klepnout a uložit klepnutím na OK. Pokud svůj certifikát nevidíte, koukněte se na další volbou Další certifikáty.
Hotovo, certifikát je připraven k použiti v CYGNUS.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit