OBSAH
Zahrnutí klienta do výplatnice
K zahrnutí klienta do výplatnice přejděte do nastavení vyúčtování na kartě klienta. Zde klepněte na tlačítko Opravit v části Nastavení výplatnice.
(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Nastavení)
Zatrhněte volbu Zpracovávat příjmy klienta na výplatnici. A nastavte částky, které chce kam klient ve výchozím stavu vyplácet, nebo nastavte jedno místo jedním výběrem.
Zatrhněte volbu Zpracovávat příjmy klienta na výplatnici. A nastavte částky, které chce kam klient ve výchozím stavu vyplácet.
Nezapomeňte uložit klepnutím na OK.
Založení výplatnice
Ve výplatnici klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Založit měsíc.
(KDE? Klienti – Výplatnice)
V otevřeném okně zvolte měsíc zpracování a klepněte na OK.
Kontrola důchodů s výplatnicí
Z aktualizace postupů pro výplatu důchodů ČSSZ vyplývá, že důchody budou chodit na účet poskytovatele služeb jednotlivě po klientech. Každý klient bude mít uvedeno jako variabilní symbol rodné číslo. To použijeme pro kontrolu příjmů ve výplatnici.
Nejprve si seznam klientů seřaďte dle rodného čísla. Postačí, když klepnete na název sloupce, dokud se nezobrazí malá šipka.
Klepněte na jedno z rodných čísel, vezměte do ruky výpis a začněte zapisovat variabilní symbol, tedy rodné číslo klienta. Shodný klient se označí tučně. Ve sloupci s příjmy zkontrolujte částku. Pokud je v pořádku, klepněte na mezerník a pokračujte s dalším číslem.
Úprava hodnot ve výplatnici
Pokud jakákoliv hodnota, která byla do výplatnice načtena, nevyhovuje (zejména tedy místo, kam bude vyplácena částka zůstatku příjmů), upravte ji.
(KDE? Klienti – Výplatnice)
Přeplatek a nedoplatky
Poklepejte do buňky v řádku klienta ve sloupci přeplatku nebo nedoplatku, který chcete změnit.
Hodnotu upravte přepsáním částky v žlutě zabarvených polích.
Výplata na finanční depozita
Upravte částku, kterou vyplatit na jaká finanční depozita. Částka k výplatě v hotovosti je vždy rozdílem mezi vypláceným zůstatkem a částkou v depozitech.
Dokončení a uzavření výplatnice
Jakmile bude výplatnice kompletní, uzavřete ji. Klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Uzavřít měsíc.
(KDE? Klienti – Výplatnice)
V otevřeném okně pro zadání plateb zkontrolujte datum výplaty a doplňte text k dokladům, zejména k těm, které jsou do finančních depozit.
Po uzavření bude u klientů provedena úhrada pobytu a na depozitech přibydou uložené peníze.
Často se ptáte – FAQ
Klienta nelze zahrnout do výplatnice, proč?
Pokud v nastavení výplatnice máte políčko k zahrnutí klienta zašedlé, jako na obrázku, mohlo dojít k jedné z těchto situací:
- Klient nemá zadané příjmy.
- Ve smlouvě s klientem je zatrženo „Nezohledňovat příjmy klienta“.
Pokud je klient v jedné z těchto situací, není možné ho do výplatnice zahrnout. Zkontrolujte obě případy a opravte je. Poté bude možné zpracování výplatnice u klienta nastavit.
Klient má exekuci, jak jí mám zpracovat ve výplatnici?
I přesto, že je důchod v příjmech zadán s exekucí zvlášť, výplatnice s tímto počítá a pracuje s částkou po odečtení exekuce.
Důchod | Exekuce | Výsledný příjem na výplatnice |
---|---|---|
10000 | 1000 | 9000 |
Příklad:
Příchozí důchod | Minimální zůstatek | Částka po odečtení zůstatku |
---|---|---|
9000 | 1500 (15 % z 10000) | 7500 |
Předpokládejme, že je smlouvou stanovená úhrada 8500. Exekuce ve výši 1000 Kč tím pádem chybí. Ve vyúčtování po zpracování výplatnice vznikne dluh.
Vrácení klienta do výplatnice po jeho ukončení
Pokud klient ukončil službu a jeho výplatnice byla deaktivována, lze jej znovu zařadit následujícím způsobem:
- Najděte kartu ukončeného klienta (Klienti sociální péče > filtr > stav služby Ukončená)
- Na kartě klikněte na osobní údaje > Sociální údaje > Tlačítko historie > Smažte řádek s informací o ukončení
- Zkontrolujte, zda není uzavřené vyúčtování
- Karta klienta > Vyúčtování > Nastavení > Zpracovávat příjmy ve výplatnici
- Ve výplatnici se objeví obnovený klient > Aktualizujte částky
- Vraťte příjem na ČSSZ a klienta opět ukončete
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit