VÝPLATNICE a její zpracování

Změněno dne Čt, 10 Duben v 9:48 DOPOLEDNE

OBSAH

Zahrnutí klienta do výplatnice

K zahrnutí klienta do výplatnice přejděte do nastavení vyúčtování na kartě klienta. Zde klepněte na tlačítko Opravit v části Nastavení výplatnice.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Nastavení)

Zatrhněte volbu Zpracovávat příjmy klienta na výplatnici. A nastavte částky, které chce kam klient ve výchozím stavu vyplácet, nebo nastavte jedno místo jedním výběrem.

Nastavení výplatnice - opravit

Zatrhněte volbu Zpracovávat příjmy klienta na výplatnici. A nastavte částky, které chce kam klient ve výchozím stavu vyplácet.

Nastavení výplatnice - příjem klienta

Nezapomeňte uložit klepnutím na OK.

Uložení výplatnice

Založení výplatnice

Ve výplatnici klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Založit měsíc.

(KDE? Klienti – Výplatnice)

Založit měsíc výplatnice

V otevřeném okně zvolte měsíc zpracování a klepněte na OK.

Výběr měsíce výplatnice

Kontrola důchodů s výplatnicí

Z aktualizace postupů pro výplatu důchodů ČSSZ vyplývá, že důchody budou chodit na účet poskytovatele služeb jednotlivě po klientech. Každý klient bude mít uvedeno jako variabilní symbol rodné číslo. To použijeme pro kontrolu příjmů ve výplatnici.

Nejprve si seznam klientů seřaďte dle rodného čísla. Postačí, když klepnete na název sloupce, dokud se nezobrazí malá šipka.

Seřazení klientů podle rodného čísla

Klepněte na jedno z rodných čísel, vezměte do ruky výpis a začněte zapisovat variabilní symbol, tedy rodné číslo klienta. Shodný klient se označí tučně. Ve sloupci s příjmy zkontrolujte částku. Pokud je v pořádku, klepněte na mezerník a pokračujte s dalším číslem.

Zápis variabilního symbolu klienta

Úprava hodnot ve výplatnici

Pokud jakákoliv hodnota, která byla do výplatnice načtena, nevyhovuje (zejména tedy místo, kam bude vyplácena částka zůstatku příjmů), upravte ji.

(KDE? Klienti – Výplatnice)

Přeplatek a nedoplatky

Poklepejte do buňky v řádku klienta ve sloupci přeplatku nebo nedoplatku, který chcete změnit.

Úprava přeplatku a nedoplatku

Hodnotu upravte přepsáním částky v žlutě zabarvených polích.

Změna hodnot v polích

Výplata na finanční depozita

Upravte částku, kterou vyplatit na jaká finanční depozita. Částka k výplatě v hotovosti je vždy rozdílem mezi vypláceným zůstatkem a částkou v depozitech.

Výplata na depozita

Dokončení a uzavření výplatnice

Jakmile bude výplatnice kompletní, uzavřete ji. Klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Uzavřít měsíc.

(KDE? Klienti – Výplatnice)

Uzavření měsíce výplatnice

V otevřeném okně pro zadání plateb zkontrolujte datum výplaty a doplňte text k dokladům, zejména k těm, které jsou do finančních depozit.

Zadání plateb

Po uzavření bude u klientů provedena úhrada pobytu a na depozitech přibydou uložené peníze.

Často se ptáte – FAQ

Klienta nelze zahrnout do výplatnice, proč?

Pokud v nastavení výplatnice máte políčko k zahrnutí klienta zašedlé, jako na obrázku, mohlo dojít k jedné z těchto situací:

Zašedlé políčko

  • Klient nemá zadané příjmy.
  • Ve smlouvě s klientem je zatrženo „Nezohledňovat příjmy klienta“.

Chybějící příjmy klienta

Nezohledňovat příjmy

Pokud je klient v jedné z těchto situací, není možné ho do výplatnice zahrnout. Zkontrolujte obě případy a opravte je. Poté bude možné zpracování výplatnice u klienta nastavit.

Klient má exekuci, jak jí mám zpracovat ve výplatnici?

I přesto, že je důchod v příjmech zadán s exekucí zvlášť, výplatnice s tímto počítá a pracuje s částkou po odečtení exekuce.

DůchodExekuceVýsledný příjem na výplatnice
1000010009000

Příklad:

Příchozí důchodMinimální zůstatekČástka po odečtení zůstatku
90001500 (15 % z 10000)7500

Předpokládejme, že je smlouvou stanovená úhrada 8500. Exekuce ve výši 1000 Kč tím pádem chybí. Ve vyúčtování po zpracování výplatnice vznikne dluh.

Vrácení klienta do výplatnice po jeho ukončení

Pokud klient ukončil službu a jeho výplatnice byla deaktivována, lze jej znovu zařadit následujícím způsobem:

  • Najděte kartu ukončeného klienta (Klienti sociální péče > filtr > stav služby Ukončená)
  • Na kartě klikněte na osobní údaje > Sociální údaje > Tlačítko historie > Smažte řádek s informací o ukončení
  • Zkontrolujte, zda není uzavřené vyúčtování
  • Karta klienta > Vyúčtování > Nastavení > Zpracovávat příjmy ve výplatnici
  • Ve výplatnici se objeví obnovený klient > Aktualizujte částky
  • Vraťte příjem na ČSSZ a klienta opět ukončete

Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit