OBSAH
Jak přidat nového zaměstnance
Toto je postup pro založení nové karty zaměstnance, který ve vašem zařízení, ani v žádné z poboček (pokud jich máte více), doposud nepracoval. Neexistuje s ním v minulosti žádná smlouva a v CYGNUS není zaveden.
Nového zaměstnance přidejte klepnutím na tlačítko Přidat.
(Kde? Zaměstnanci – Přehled zaměstnanců)
V otevřeném okně pokračujte jednotlivými kroky průvodce:
Nástup zaměstnance
Začněte výběrem data nástupu. Pokud máte více poboček, zvolte správnou. A také uveďte celé příjmení zaměstnance.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807536/original/0tEZu1O_IsyqTO73IcRLyIMWC9gwP07HeQ.png?1666176823)
Pokračujte klepnutím na tlačítko Další.
Pokud dané příjmení v databází neexistuje, což je velmi pravděpodobné, bude následovat dialogové okno ověřující, že příjmení zaměstnance je zadané správně. Pokud je, klepněte na ANO. Tímto bude přeskočen krok 2 a rovnou založíte zaměstnance nového.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807540/original/aAJL54eChbzc6_hDGRof_glq5XfjVHsm6g.png?1666176828)
Výběr zaměstnance
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807543/original/Nq8m7cDR0hBBOuRzF5O4DyoZ4SnODyttFA.png?1666176831)
Pokud je v databázi stejné příjmení, dostanete se do okna se seznamem zaměstnanců. Ověřte, že v seznamu není zaměstnanec, který právě nastupuje (dle křestního jména a data narození).
Protože děláme nástup zaměstnance, který u nás v minulosti nepracoval a jedná se o shodu příjmení, zatrhněte volbu Zaměstnanec není v seznamu.
Osobní údaje
Doplňte křestní jméno a všechny další údaje které chcete v CYGNUS k zaměstnanci evidovat. Pro vykazování dat na MPSV neopomeňte vyplnit:
- Datum narození
- Pohlaví
- Počet let praxe k datu nástupu
- Vzdělání
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807572/original/qA4Lye_8pynquAfrrAwPVCLkoBDB63AM6Q.png?1666176836)
Pokračujte klepnutím na tlačítko Další.
Adresy
Vyplňte pouze, pokud chcete tyto údaje v CYGNUS evidovat.
Poté pokračujte klepnutím na Další.
Uživatel
V případě že jste administrátor, tedy osoba, která přiřazuje práva do CYGNUS, můžete nově nastupujícímu zaměstnanci rovnou vytvořit přístup. Zatrhněte volbu Zaměstnance je uživatel.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807583/original/YUoVp9wcFkrGjvEiJLZE91FeSohJtzJO4A.png?1666176842)
A nastavte heslo a přiřaďte oprávnění.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807601/original/Hbbuoo_rcTpumqy7jRH1tUfKX_9cahi5DQ.png?1666176848)
Pokračujte klepnutím na Další.
Oznámení a dokumenty
Tento krok je dostupný pouze v případě aktivní licence pro Řízení organizace. Že nevíte oč se jedná? Podívejte se sem.
V tomto kroku vyberte:
- skupiny oznámení, pro zařazení nového zaměstnance do nové skupiny
- složky dokumentů, pro možnost přistupovat k novým dokumentům
- dokumenty, pro možnost podívat se na již zveřejněné dokumenty
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807620/original/U8H2HVUTlcQ8y1Zu2bjrcJ9PhVUBEWyZxw.png?1666176853)
Pokračujte klepnutím na Další.
Pracovní smlouva
Mezi posledními kroky jsou důležité údaje k pracovní smlouvě. Je třeba vyplnit tyto údaje:
- PROVOZ | Organizační struktura, tedy místo, kde zaměstnanec pracuje. Je třeba vybrat z nabídky.
- PRACOVNÍ SKUPINA | Soubor nastavení, která jsou důležitá pro plánování směn a vedené docházky. Vyberte z nabídky.
- TYP PRACOVNÍHO POMĚRU | Vyberte, zdali se jedná o smlouvu, či dohodu.
- PRACOVNÍ ÚVAZEK | Nastavte koeficient pracovního úvazku (v případě dohody zapište počet hodin)
- ZKUŠEBNÍ DOBA | Vyplňte datum, kdy končí zkušení doba
- TYP ÚVAZKU | Nastavte První, Druhý či Jiný. Většinou je to určeno mzdovým programem.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807627/original/dUGN6Lo8k7B3T4ptOvEnzsVHsiFLgNa3OQ.png?1666176857)
Pokračujte klepnutím na Další.
Vykazování na MPSV
Protože jako organizace musíte vykazovat statistiky na MPSV o zaměstnancích (stejně jako o klientech), je třeba vyplnit údaje posledního povinného kroku.
Při vyplnění myslete především na zadaní:
- PRACOVNÍ POZICE | Vyberte pozici z číselníku MPSV. Pokud zaměstnance nebudete vykazovat na MPSV, vyberte z nabídky Jiná (nevykazovat na MPSV)
- PRACOVNÍ ÚVAZEK NA REGISTROVANÉ SLUŽBĚ | Rozdělte úvazek mezi registrované služby.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807638/original/DAewZAuOWaDw-QsT3kMli8gpxM6ZgwY-mQ.png?1666176861)
Tento krok je posledním povinným a je možné průvodce přidáním ukončit klepnutím na tlačítko Dokončit.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807641/original/8DQic6Dr3zGkTVQ9-ftJRQDUuFM1T3S6qQ.png?1666176866)
Mezi poslední dva kroky patří nahrání zaměstnanci do docházkové čtečky a výběr diety pro možnost objednávat stravu. Pokud máte prostor vyplnit rovnou i tyto údaje, pokračujte klepnutím na Další.
Čtečky
V tomto případě nedochází k nahrávání otisků či čísel čipu. Pouze dojde k autorizace zaměstnance do čtečky. Po dokončení přidání zaměstnance s ním můžete ke čtečce přistoupit a k již načtenému jménu otisk či čip doplnit.
V tomto kroku proveďte zatržením výběr čteček, do kterých bude zaměstnanec nahrán.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807671/original/nHiCthFt1ptsY6ntgoiktIlU8mHEJxne5A.png?1666176871)
Pokračujte klepnutím na Další (nebo průvodce dokončete klepnutím na Dokončit)
Dieta
Poslední a závěrečný kroky umožňuje vybrat stravovací provoz (nebo také kuchyň, ze které se bude zaměstnance stravovat) a také dietu ze které bude jídla odebírat.
Hodnoty vyberte z nabídky.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807682/original/X_dYapH_9zho3h-SNtJjur2_8H1TemhASw.png?1666176875)
Hotovo. Průvodce je kompletně dokončen a doplněn. Celý nástup zaměstnance finalizujte klepnutím na tlačítko Dokončit.
Jak přidat další úvazek/smlouvu
Toto je postup pro přidání druhého či dalšího úvazku zaměstnanci, který byl do CYGNUS již zaveden a aktivní úvazek má.
Přidání nové úvazku proveďte rovnou v kartě zaměstnance, který je již jeden úvazek aktivní má.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Pracovní smlouvy – Pracovní smlouvy)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807696/original/IdLUfctsMHzkAnCgGVVoDslI4qV2CqicbQ.png?1666176880)
Pod pracovní smlouvu klepněte na zelené Přidat.
Údaje k nástupu
V otevřeném okně zapište datum nástupu na další úvazek. Pokud bude na jiném zařízení, vyberte. Pokračujte klepnutím na Další.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807701/original/97gexx6d90p43IM7IltNHRdN9rycXgZlTw.png?1666176884)
Pracovní smlouva
Nyní doplňte údaje smlouvy. Zaměřte se především na typ úvazku, který musí být druhý či jiný.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807703/original/62L6J2abaUirzlOlqrTc1hBmDrBSWDqJDw.png?1666176888)
Vykazování na MPSV
V dalším kroku nezapomeňte uvést údaje k zaměstnanci a úvazek rozepište dle registrovaných služeb. Čísla zapisujte do sloupce úvazek. Výsledek nesmí být větší než pracovní úvazek. To vše kvůli vykazování.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807725/original/Eysw1SAVJAirpgg4RKxRHES0cDc9qfkzyw.png?1666176894)
Průvodce můžete už nyní Dokončit. Pokud nastavujete i přístupy, pokračujte klepnutím na Další.
Čtečky
Čtečky, přes které bude zaměstnance na tento nový úvazek přistupovat, zatrhněte a vyberte eventuálně způsob ověření.. Celý průvodce se dokončí klepnutím na Dokončit.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257807740/original/pVXWw5KSjcsrD-F5DJRPs_5Sybp7to3wDQ.png?1666176899)
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit