Při zveřejnění jídelního lístku (nebo také při vystavení a odepsání výdejky) proběhne kontrola jídelního lístku, která vás upozorní na odmítanou stravu a alergeny strávníků, které jsou v rozporu s nanormovanými jídly. 


Také v záložce obecné můžete najít upozornění na případné nesrovnalosti u chybějícího jídla, na které je objednávka nebo naopak na jídlo, které má strávník (klient) objednáno, ale nemá ho nasmlouvané ve stravovací jednotce. Jedná se pouze o upozornění, ke zveřejnění JL vždy dojde! Níže najdete podrobněji tyto dvě upozornění popsány a také návod, jak je řešit a jak najít, jakých strávníků se týkají. 



Jídlo neobsahuje variantu pro dietu, pro kterou existuje objednávka

Program kontroluje nastavení diety na kartě klienta a porovnává s nanormovanými jídly v JL (faječky). Pokud klient odebírá jídlo, které není nanormováno, ukáže se následující hláška.

Řešením bude doplnit faječky do JL nebo upravit odebíraná jídla na kartě klienta. Pokud chcete zjistit o jakého klienta se jedná, použijte tiskovou sestavu v přehledu přítomnosti s názvem "Přehled variant" a tento klient bude mít u příslušného druhu jídla otazník (viz obrázek níže).




Klient odebírá druh jídla, který nemá nasmlouvaný ve stravovací jednotce

Druhý případ upozorní na nesrovnalosti ve stravovací jednotce, pokud klient odebírá jídlo, které nemá nasmlouváno. 

Pokud víte, že klienti toto jídlo odebírat mají, řešením je nasmlouvat ho dodatkem klientům do stravovací jednotky (úpravou v nastavení klientů a dodatkem ke smlouvám, není to však práce stravovacího úseku) nebo hlášku ignorovat (pouze u specifických případů, kdy to tak opravdu chcete). Nezapomeňte, že nenasmlouvané jídlo se nezapočítává do norem a budete na něm provařovat. 

Klienta, kterého se to týká najdu tak, že si u příslušného typu jídla v jídelním lístku kliknu na číslo s objednávkami a hledám klienta, který bude mít v normě nebo ceně jídla nulovou hodnotu (viz obrázek níže).