Žádost o výjimku (dovolená, volno)

Změněno dne Út, 25 Červen v 7:07 DOPOLEDNE

OBSAH


Úvod


Představujeme Vám novou funkci, pomocí které si Vaši zaměstnanci mohou požádat o dovolenou, nebo volno, případně jinou výjimku. Díky této možnosti si Vaši zaměstnanci mohou zkusit rozplánovat dovolenou na celý rok a tím si můžete vytvořit plán dovolené. 


Chcete-li využívat tuto novou funkci, je nutné mít aktivní modul Řízení organizace v programu CYGNUS. V případě, že tento modul nemáte aktivní, můžete kontaktovat naše obchodní oddělení přes obchod@iresoft.cz



Nastavení


Aby Vaši zaměstnanci mohli využívat tuto funkci, je potřeba aby měli aktivní přístup do Mobilního CYGNUSu, tedy na stránku www.mobilnicygnus.cz. Dále je potřeba, aby měli povolené právo "Kalendář zaměstnance". Kontrolu a nastavení provedete následovně:

Kde? Nastavení - Systém - Uživatelé a přístupová práva - Šablony práv


Následně označíte šablonu a levým tlačítkem a dvojklikem otevřete editaci šablony práv. Můžete také použít tlačítko "Opravit".


V okně Opravit šablonu práv přejděte do sekce:

Kde? Mobilní Cygnus - Můj Cygnus


Nyní povolte sekci "Kalendář zaměstnance". Toto právo zajistí, že Zaměstnanec se může podívat na svůj měsíční plán, žádat o výjimku v docházce a potvrdit výkaz docházky v mobilním telefonu.


Požádání o výjimku


1. Přihlaste se do Mobilního CYGNUSu a klikněte na ikonu třech čárek.


2. Nyní klikněte na Kalendář zaměstnance.



3. Klikněte na den, kdy chcete požádat o výjimku. 

4. Klikněte na tlačítko "zelené plus"



Nyní můžete vyplňovat následují:

  • Začátek výjimky a konec výjimky: Může vybrat jeden den nebo více dní.
  • Výjimka: Vyberete o jakou výjimku žádáte. Nejčastěji se může jednat o dovolenou. V případě, že nechcete nabízet některé výjimky, stačí provést úpravu v nastavení viz níže.
  • Délka Výjimky: Můžete nechat dle směny / normy, případně můžete zvolit Jiná a zakliknout Půldenní výjimka, program se tak zkusí dopočítat polovinu směnu. Například, když máte délku směny 11:00, zobrazí se 5:30, ovšem i tento čas můžete upravit.
  • Komu: Zvolte svého vedoucího. Jakmile ho jednou vyberete, bude se nabízet na prvním místě při zadávání další žádosti.
  • Text: Můžete napsat vlastní poznámku k dané žádosti. 



Pokud máte vše vyplněno, klikněte na tlačítko Požádat. 



Sledování stavu


V sekci Kalendář zaměstnance klikněte na den, který chcete zkontrolovat, a níže uvidíte stav Vaší žádosti.



Schválení


1. Schvalování výjimky probíhá výhradně přes Mobilní CYGNUS. Po přihlášení uvidíte upozornění. Klikněte na dané upozornění.


2. Poté klikněte na tlačítko Schválení výjimky.


3. Nyní stačí schválit výjimku. 


Můžete také napsat poznámku do kolonky Vyjádření. To se může především hodit, když výjimku chcete zamítnou například z důvodu, že nemáte dostatečný počet pracovníku na provozu.

Nyní je tato výjimka schválená a přidá se i do kalendáře. Váš zaměstnanec je informován v Mobilním CYGNUSu.





Schválení výjimky také uvidíte, pokud se přihlásíte do programu CYGNUS na Vašem PC.

Následně vlevo nahoře, kde vidíte počet upozornění, klikněte na tuto ikonu a poté se podívejte v sekci Oznámení. Uvidíte počet požadavků, vyberte si jednoho zaměstnance a vpravo v okně můžete kliknout na Schválení výjimky. Budete přesměrováni na internetové stránky Mobilního CYGNUSu. 


Seznam výjimek ke schválení

Přímo v programu můžete také nastavit, které výjimky se mají zobrazovat v nabídce pro schvalování výjimek. V tuto chvíli je nastaveno, že zobrazují všechny výjimky a můžete tak sami provést nastavení, aby se nezobrazovaly. 

Kde? Nastavení - Zaměstnanci - Rozpisy služeb a docházka - Výjimky


1. Vyberte výjimku a dvakrát na ní klikněte. 


2. Následně označte volbu "Nenabízet zaměstnanci v Požadavcích na výjimky" a tlačítkem OK uložíte. 


Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit