Chcete zefektivnit práci těch, kteří se starají o to, aby u Vás vše fungovalo? CYGNUS Vám v tom pomůže. Díky funkci Hlášení údržbě může kdokoliv v zařízení nahlásit závadu a to i přes Mobilní CYGNUS. Informace se tak rychleji dostanou k povolaným osobám, které mohou začít ihned pracovat na odstranění závady. V následující nápovědě si ukážeme, jak s nástrojem pracovat a nastavit vše potřebné.
Funkce Hlášení údržbě je dostupná pouze v rámci modulu Řízení organizace. Pokud máte o modul zájem, kontaktujte, prosím, naše obchodní oddělení na email obchod@iresoft.cz
OBSAH
- Nastavení práv
- Jak s hlášením pracovat v počítači
- Jak s hlášením pracovat v Mobilním CYGNUSu
- Statistika
Nastavení práv
KDE? Nastavení – Systém – Uživatelé a přístupová práva – Uživatelé
Pro správné fungování hlášení je potřeba, aby ti, kterým má hlášení chodit, byli uživatelé programu CYGNUS (tj. musí mít přístup do programu). Každý uživatel, který má v sekci Přístup k datům alespoň jedno zařízení, má možnost otevřít sekci s hlášeními. Pokud chceme, aby uživateli jakékoliv hlášení údržby přišlo formou oznámení, je potřeba na jeho šabloně práv povolit právo Upozornit na nová hlášení v sekci Řízení organizace.
Jak s hlášením pracovat v počítači
KDE? Komunikace – Hlášení údržbě
Zadání hlášení
V okně Hlášení údržbě vidíme seznam všech hlášení, která jsou v současné chvíli aktivní a nejsou zatím vyřešená. V přehledu vidíme, kdo a kdy hlášení nahlásil, v jakém je stavu a kde se závada nachází. Havarijní hlášení jsou označena červeným vykřičníkem, signalizuje to problém, který je třeba řešit akutně. Nové hlášení přidáme pomocí zeleného pluska.
Otevře se nám okno, kde můžeme hlášení zadat. Všimněme si, že není možné zadat datum hlášení. To se vždy vyplňuje automaticky. Hlášení je sice možné zadat zpětně, ale datum hlášení změnit nelze.
Hlášení musí obsahovat umístění závady a název. Umístění je možné vybrat z roletkového menu. Pokud požadované umístění chybí, můžete ho přímo zde zadat ručně. Následně se již bude nové umístění nabízet i při zadávání dalších hlášení.
Dále můžeme přidat popis závady, vybrat další osoby mimo údržbu, kterým chceme dát závadu na vědomí, označit závadu jako havarijní (vyžadující přednostní vyřešení), či přidat fotografie nebo další přílohy kliknutím na ikonu kancelářské sponky. Vyplněné hlášení odešleme pomocí OK. Oznámení o hlášení bude doručeno těm, kteří mají právo k přijímání Hlášení a těm osobám, které byly vybrány v sekci Na vědomí.
Správa hlášení
Hlášení údržby spravujeme v základním přehledu hlášení. Dvojklikem nebo pomocí tlačítka Opravit (tužka) si otevřeme konkrétní hlášení, které chceme doplnit či opravit.
V levé sekci vidíme informace o hlášení. Můžeme je opravit pomocí ikony tužky (1). Pokud hlášení obsahuje fotografie, jsou zobrazené uprostřed a dá se mezi nimi listovat pomocí šipek. V pravé sekci vidíme časovou osu toho, jak je závada řešena. Pomocí ikony pluska (2) můžeme přidat zápis k průběhu řešení hlášení.
Otevře se nám okno, kde můžeme změnit stav, popsat řešení, uvědomit konkrétní osobu, přiložit fotografie či dokumenty a potvrdit pomocí OK. Pokud změníme stav hlášení na Vyřešeno, hlášení z přehledového okna zmizí, protože v přehledovém okně se ukazují pouze aktivní hlášení.
Tip: Již vyřešená hlášení se dají vyfiltrovat. Ikonu filtru naleznete v pravém spodním rohu přehledu hlášení.
Jak s hlášením pracovat v Mobilním CYGNUSu
KDE? Menu (tři čárky) – Hlášení údržbě
Zadání hlášení
V nástroji Hlášení údržbě vidíme přehled všech aktivních hlášení. V levém rohu je ikona filtru, která nám umožní vyfiltrovat si hlášení podle námi zvolených kritérií. Nové hlášení pak zadáme pomocí ikony zeleného pluska v pravém rohu.
V novém hlášení můžeme vyplnit Umístění, Název a Popis. Přidat můžeme obrazovou přílohu pomocí ikony fotoaparátu či uvědomit další osoby. Pokud nám chybí nějaké umístění, můžeme si ho v roletkovém menu zadat.
Vyplněné hlášení můžeme odeslat pomocí OK.
Správa hlášení
Hlášení spravujeme v základním přehledu Hlášení údržby. Abychom hlášení opravili či doplnili, musíme si hlášení dotykem otevřít.
Hlášení obsahuje popis, umístění a případně i fotografie, kterými se dá listovat pomocí šipek nebo se dají přiblížit pomocí ikony lupy.
Pod fotografiemi jsou jednotlivé záznamy z Průběhu řešení hlášení. Nový zápis přidáme pomocí zeleného pluska.
Do zápisu uvedeme stav, popis či osoby, které chceme uvědomit o řešení hlášení. Můžeme také vložit fotografie pomocí ikony fotoaparátu. Tlačítkem Odeslat potvrdíme hlášení.
Statistika
K vyhodnocování řešení závad můžeme použít nástroj Statistika hlášení údržbě. Nalezneme ji v přehledu hlášení pod tlačítkem Operace (tři čárky).
V horní části okna si můžeme zvolit mnoho kritérií, podle kterých se nám budou hlášení třídit.
- Stav – můžeme si vybrat mezi variantami Nahlášeno, což nám zobrazí taková hlášení, která byla nahlášena (vznikla) v stanoveném období, a Vyřešeno, což ukáže taková hlášení, jejichž řešení bylo ve stanoveném období ukončeno (tj. hlášení byla vyřešena).
- Pracovník – můžeme si vybrat mezi jednotlivými pracovníky v rolovacím menu nebo si můžeme vybrat několik pracovníků po poklikání na tři tečky vedle rolovacího menu.
- Období – můžeme zvolit buď konkrétní data od–do, nebo kliknutím na tři tečky vybrat jednu z předdefinovaných možností.
- Ve vybraném období nahlášeno – ukazuje počet nahlášených hlášení za stanovené období.
- Průměrná doba trvání – zprůměruje dobu řešení všech hlášení za stanovené období.
- Pokud označíme některé z hlášení a chceme si ho prohlédnout podrobněji, ikona Zobrazit hlášení nám ukáže detail hlášení.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit