V této nápovědě se dozvíte, co je to modul Konektor do zdravotnictví (dále KDZ). Co umí, jak se nastaví a co vám přináší za nové funkce.
Modul KDZ je vázán licencí, Pro aktivaci a více informací kontaktujte vašeho obchodního konzultanta, nebo napište na obchod@iresoft.cz.
OBSAH
- Co je konektor do zdravotnictví?
- Aktivace v CYGNUSu
- Použití v CYGNUSu
- Odeslání překladové zprávy
- Přijaté a odeslané zprávy klienta
- Odeslání vlastní zprávy:
Co je konektor do zdravotnictví?
Tento nástroj umožňuje bezpečné a rychlé elektronické předávání zdravotnických dokumentů mezi lékaři, nemocnicemi a laboratořemi – bez nutnosti tisknout papíry a bez rizika jejich ztráty. Funguje podobně jako e-mail – každá organizace má svou vlastní „mailovou“ adresu, kam zprávy posílá a odkud je přijímá.
Hlavní funkce:
Odesílání zpráv
Možnost odeslat například překladovou zprávu při překladu pacienta mezi zařízeními.
Příjem zpráv
Automaticky přijímá vše, co jiná zařízení odešlou:
Překladové a propouštěcí zprávy
Laboratorní výsledky (např. z moči nebo krve)
Zprávy od specialistů
Přeposílání zpráv
Například: sestra odešle vzorky do laboratoře, přijde výsledek a ten přepošle lékaři.
Aktivace v CYGNUSu
Po aktivaci licence KDZ je potřeba přiložit vygenerovaný certifikát z programu eZpráva a zadat heslo, které jste zvolili při aktivaci.
Toto nastavení může provést uživatel s rolí "Nastavení CYGNUSu."
Kliknete na Nastavení > Systém > Údaje poskytovatele > Poskytované zdravotní služby > poklikáte příslušné zdravotnické pracoviště > zakliknete zatržítko Konektor do zdravotnictví > OK.
Systém vás vyzve k vybrání certifikátu ze souboru a zadání hesla (vytvořeno při registraci v eZprávě).
Použití v CYGNUSu
Pro použití nástroje KDZ je potřeba mít aktivována příslušná práva v šabloně práv. Práva řeší osoba s rolí "Nastavení práv." V šabloně práv se jedná konkrétně o tohle právo:
Jsou 3 stavy práva:
- Povoleno: možnost odesílat zprávy, vidí příchozí zprávy, kdo co odeslal
- Náhled: vidí pouze co přišlo a kdo co odeslal
- Zakázáno: Není povoleno nic, ani příjem, odeslání, ani náhled. uživatel nic nevidí.
Odeslání překladové zprávy:
Po aktivaci KDZ se v okně Ošetřovatelská překladová zpráva na kartě klienta zobrazí tlačítko pro odeslání.
Kliknutím na nové tlačítko odeslání se zobrazí nové okno s předvyplněnými informacemi o tom, kdo odesílá překladovou zprávu. (telefon se předvyplní z modulu Zaměstnanci).
Kliknutím na roletku s řádkem lékař vyberete kam má být zpráva odeslána:
Kliknutím na OK dojde k odeslání překladové zprávy.
Pokud používáte elektronicky vedenou dokumentaci, tak se CYGNUS zeptá na přiložení certifikátu sestry (stejný certifikát jako je na el. podpis). Tím dojde k elektronicky podepsání PDF. Následně CYGNUS PDF opatří ještě časovým razítkem. Tím je zajištěno, že je PDF legislativně správně a lze dokázat kdo jej vytvořil a kdy.
Přijaté a odeslané zprávy klienta:
Veškeré odeslané a přijaté zprávy naleznete v kartě klienta v sekci Ordinace lékaře > eDokumenty. Jsou zde dvě záložky: Přijaté a Odeslané.
Odeslání vlastní zprávy:
Nástroj eDokumentace umožňuje odeslání libovolné zprávy s libovolným obsahem. Jsou dva způsoby odeslání:
1. Z karty klienta:
Karta klienta > eDokumenty > záložka odeslané > zelené +
Vyplníte veškeré požadované informace, připojíte přílohy a kliknete na OK.
2. Z komunikačního centra:
Komunikace > Komunikační centrum > eDokumenty > Odeslané zprávy > Zelené +
Vyplníte veškeré požadované informace, připojíte přílohy a kliknete na OK. Oproti předchozímu kroku vyplňujete i informaci o kterého klienta se jedná.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit