Práce se záznamy docházky z docházkové čtečky

Změněno dne Po, 4 Listopad v 2:54 ODPOLEDNE

OBSAH

Jak si nastavit seznam zaměstnanců

Pro přehled nad zobrazeným seznamem zaměstnanců a jejich přítomnosti je vhodné používat filtry v horní části okna.

(KDE? Zaměstnanci – Záznamy docházky)

Filtry v seznamu zaměstnanců

Jak přidat ručně záznam docházky

V nástroji Záznamy docházky nejprve označte řádek zaměstnance, kterému chcete přidat záznam. Vyberte si den a klepněte v jeho řádku na symbol přidání.

(KDE? Zaměstnanci – Záznamy docházky)

Přidání záznamu

Jak opravit záznam docházky

Označte zaměstnance a v levé části poklepejte na záznam, který chcete opravit.

(KDE? Zaměstnanci – Záznamy docházky)

Oprava záznamu

Jak vygenerovat záznamy docházky

Pokud chcete generovat záznamy ze čtečky, označte řádek zaměstnance v nástroji Docházkové záznamy a klepněte do záznamu v pravé části okna pravým tlačítkem myši.

(KDE? Zaměstnanci – Záznamy docházky)

Generování záznamu

Příklady správné a nesprávné identifikace směn

Postup pro správné zaznamenávání přerušení pracovní doby, například návštěvy lékaře nebo služební cesty, pomocí docházkové čtečky. Správné nastavení těchto záznamů z docházky a přestávek zajišťuje, že se čas strávený mimo pracoviště správně promítne do výkazu docházky bez nechtěného prodloužení pracovní směny.


Legenda: P = Příchod; O = Odchod; SLC = Služební cesta; LEK = Lékař


Příklady správné identifikace:

1234Vysvětlení
P 6:00O 14:30Jeden příchod a jeden odchod.
P 6:00SLC 9:00SLC 10:00O 14:30Pracovní doba byla přerušena na jednu hodinu služební cestou.
LEK 10:00O 14:30Zaměstnanec přišel do práce od lékaře, systém umí dopočítat začátek směny.
P 6:00SLC 13:00Zaměstnanec odešel na služební cestu a už se nevrátil, systém umí dopočítat konec směny.


Správné zadávání přerušení pracovní doby a zohlednění přestávek

Když zaměstnanec odchází z pracoviště k lékaři nebo na služební cestu, je důležité při zaznamenávání přerušení směny dodržet následující postup:

  1. Odchod k lékaři nebo na služební cestu
    Pokud zaměstnanec opouští pracoviště kvůli návštěvě lékaře, nezaznamenává Odchod. Místo toho na docházkové čtečce zvolí Lékař. Stejně tak při návratu od lékaře nezadává Příchod, ale znovu Lékař. Tímto způsobem systém automaticky vypočítá čas strávený mimo pracoviště.
  2. Příchod do práce po návštěvě lékaře
    V případě, že zaměstnanec ráno nejde rovnou do práce, ale nejprve navštíví lékaře, je potřeba při příchodu na pracoviště na docházkové čtečce místo Příchodu zadat možnost Lékař. Program automaticky spočítá dobu strávenou u lékaře před nástupem na směnu. Poznámka: Tato funkce správně funguje pouze u pevných směn.
Zohlednění přestávek během přerušení
Pokud je v nastavení výjimky aktivována možnost Zohlednit přestávky v době přerušení, program automaticky zahrne naplánovanou přestávku do přerušení, jako je například návštěva lékaře. To znamená, že během doby přerušení bude přestávka započítána jako neodpracovaný čas. Tento čas se proto nezapočítává do celkové odpracované doby a nebude proplacen.

Například:
- Zaměstnanec přijde na pracoviště v 06:00.
- Odchází k lékaři v 9:46 (přerušení Lékař), což program zaznamená jako přerušení trvající až do konce směny.
- Pokud má směna definovanou přestávku od 12:00 do 12:30, tato přestávka je automaticky vložena i během přerušení, protože se nejedná o odpracovanou dobu.


Tímto způsobem se zajistí, že se přestávka neproplácí. Například, pokud směna probíhá od 06:00 do 14:30 s půlhodinovou přestávkou od 12:00 do 12:30, celková délka směny je 8 hodin a 30 minut, přičemž proplacená pracovní doba činí pouze 8 hodin.


Příklady nesprávné identifikace:

1234Vysvětlení
P 6:00P 6:01O 14:30Zaměstnanec si dvakrát po sobě označil příchod, jeden záznam je nutné smazat.
P 6:00SLC 9:00O 14:30Chybí druhý záznam služební cesty (SLC), nutné je ručně vložit druhý čas přerušení.
P 6:00Zaměstnanec si zapomněl označit odchod, nutné je ručně doplnit odchod.
O 6:00P 14:30Zaměstnanec si příchod označil špatným tlačítkem, nutné je opravit typ záznamu na příchod.

Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit