OBSAH
- Úvod
- Jak autorizovat jednoho zaměstnance do čtečky
- Jak hromadně autorizovat zaměstnance do nové čtečky
- Jak rozkopírovat údaje z jedné čtečky do ostatních
- Nastavení a ovládání docházkových čteček
- Jak nastavit stahování z docházkových čteček na novém počítači?
- Jak vyměnit reklamovanou čtečku za zapůjčenou?
Úvod
Dozvíte se, jak spravovat docházkové čtečky v systému CYGNUS – od autorizace jednotlivých i více zaměstnanců, přes nastavení nového počítače pro stahování dat až po výměnu reklamované čtečky za servisní. Součástí článku je také návod na kopírování údajů mezi čtečkami, použití nástroje IREMonitor a informace o potřebných přístupových právech pro správu čteček.
Jak autorizovat jednoho zaměstnance do čtečky
Pokud má zaměstnanec nově evidovat své záznamy přes docházkovou čtečku, je třeba jej autorizovat do docházkové čtečky. Tato operace probíhá přímo v kartě zaměstnance.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Pracovní smlouvy – Identifikační údaje)
V otevřeném okně je nejprve nutné nastavit, jakým způsobem bude ve výchozím stavu prováděno ověřování. To provedete v levé části karty zaměstnance pomocí tlačítka Přidat.
V otevřeném okně zvolte typ ověření, tj. buď zaměstnanec načítá otiskem nebo kartou/čipem. Pokud znáte číslo čipu nebo disponujete stolním identifikátorem, můžete i načíst číslo čipu/karty i otisky.
Bez toho kroku nelze zaměstnance autorizovat do docházkové čtečky. Po založení karty zaměstnance je vždy nastaveno. V případě tedy, že nemůžete autorizovat zaměstnance do docházkové čtečky, protože Vám vpravo dole nesvítí zelené plus, zkontrolujte, zda-li má vyplněno Výchozí typ ověření.
Výchozí typy ověření mohou být:
- Čip nebo otisk – Na čtečce si následně můžete vybrat, zda uložíte otisk prstu nebo čip. Můžete používat obě možnosti.
- Čip a otisk – Je nutné uložit jak čip, tak otisk prstu. Zaměstnanec musí používat obě možnosti současně. Toto nastavení je vhodné například v případech, kdy má uživatel potíže s otiskem prstu. Při přiložení čipu se totiž následně použije i otisk, což zvyšuje toleranci docházkové čtečky.
- Čip – Zaměstnanec může používat pouze čip.
- Otisk – Zaměstnanec může používat pouze otisk prstu.
Doporučujeme používat variantu „Čip nebo otisk“, protože si následně můžete přímo na čtečce zvolit, kterou z možností bude zaměstnanec používat.
Samotná autorizace, tj. zanesení jména zaměstnance do čtečky, probíhá v pravé části okna pomocí tlačítka Přidat.
V otevřeném okně zvolte čtečky, do kterých bude zaměstnanec nahrán a případně upravte výchozí typ ověření (to je načteno dle nastavení u zaměstnance). Hotovo? Uložte klepnutím na OK.
Pokud u zaměstnance doposud žádné otisky či čip/karta nebyly evidovány, chvíli vyčkejte a poté přistupte se zaměstnancem ke čtečce k zadání otisků či čísla karty/čipu.
Jak tedy uložit otisk nebo čip přímo na docházkové čtečce? Záleží na typu docházkové čtečky, kterou vlastníte, otevřete si konkrétní návod ZDE.
Pokud jsou identifikační údaje již nahrané v programu, s autorizací probíhá i načtení těchto údajů do čtečky. Je tedy hotovo.
Jak hromadně autorizovat zaměstnance do nové čtečky
Hromadná autorizace zaměstnance probíhá v číselníku docházkových čteček označením čtečky a klepnutím na tlačítko Operace s volbou Autorizace zaměstnance.
(KDE? Nastavení – Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka – Čtečky)
V otevřeném okně je zobrazen seznam aktuálně autorizovaných zaměstnanců. Nové přidáme klepnutím na Přidat.
Dále zatrhneme zaměstnance k autorizaci a případně upravíme výchozí způsob ověřování. Hotovo? Klepneme na OK.
Opět platí, že pokud u zaměstnance doposud žádné otisky či čip/karta nebyly evidovány, chvíli vyčkejte a poté přistupte se zaměstnancem ke čtečce k zadání otisků či čísla karty/čipu.
Jak tedy uložit otisk nebo čip přímo na docházkové čtečce? Záleží na typu docházkové čtečky, kterou vlastníte, otevřete si konkrétní návod ZDE.
Pokud jsou identifikační údaje již nahrané v programu, s autorizací probíhá i načtení těchto údajů do čtečky. Je tedy hotovo.
Jak rozkopírovat údaje z jedné čtečky do ostatních
Identifikační údaje rozkopírujete do dalších čteček v kartě zaměstnance. Operace automaticky zálohuje údaje do programu. Tento postup platí pro čtečky DSi 400/500. Nové typy docházkových čteček jako je DSi 700/800, se tento proces provádí automaticky.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Pracovní smlouvy – Identifikační údaje)
V kartě je třeba nejprve zvolit v pravé části čtečku, ze které chceme zálohu do programu provést. A poté klepneme na tlačítko Aktualizovat ze čtečky.
Tato operace kromě toho, že identifikační údaje z docházkové čtečky nahraje i do všech ostatních za účelem sjednocení, nahraje tyto údaje i do CYGNUS.
Po pár chvílích je uvidíte v levé části karty.
Pokud došlo ke smazání údajů ze čtečky, nebo máte čtečku novou, pouhou autorizací do čtečky proběhne nahrání údajů z CYGNUS do čtečky. A v tom vězí celá obnova zálohovaných identifikačních údajů do čtečky.
Nastavení a ovládání docházkových čteček
Jak nastavit stahování z docházkových čteček na novém počítači?
Stahování docházkových čteček zajišťuje nástroj, který se jmenuje IREMonitor. Tento nástroj se nainstaluje na počítači, který je v ideálním případě trvale zapnutý, a po instalaci a správném nastavení provádí pravidelnou synchronizaci záznamů s docházkovou čtečkou.
Abyste mohli stáhnout instalační balíček musíte mít roli "Správce autorizace" a také povolené v šabloně práv "Nastavení docházkových čteček". Toto právo se nachází v šabloně práv v "Zaměstnanci - Rozpisy služeb a docházka"
Nástroj je k dispozici ke stažení jako Monitor čteček v nabídce Nastavení – Stáhnout.
Po stažení aplikaci nainstalujte.
Po dokončení instalace přejděte do číselníku docházkových čteček a poklepejte na název počítače, kde byl právě monitor nainstalován. Bude třeba je povolit (proto je také zabarven červeně, není zatím povolený).
(KDE? Nastavení – Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka – Čtečky)
V otevřeném okně zatrhněte volbu Je povolený.
Poté otevřete čtečku, kterou má monitor stahovat poklepáním.
V otevřeném nastavení čtečky vyberte nový monitor.
Hotovo, čtečku bude stahovat nový monitor.
Jak vyměnit reklamovanou čtečku za zapůjčenou?
Reklamujete docházkovou čtečku a po hovoru s konzultanty dostanete zápůjční čtečku, kterou budete používat po dobu reklamace? Tento postup vám poradí, co udělat, aby výměna čteček proběhla tak, jak má.
Jakmile vám dorazí zápůjční docházková čtečka, postupujte podle následujících kroků.
1. Stáhněte záznamy z docházkové čtečky, kterou chcete reklamovat
(KDE? Nastavení – Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka – Čtečky)
Označte docházkovou čtečku, kterou reklamujete a klepněte na tlačítko Operace a vyberte Autorizace zaměstnanců.
V otevřeném okně znovu klepněte na tlačítko Operace a vyberte z nabídky Aktualizovat ze čtečky.
V zobrazeném seznamu zaměstnanců všechny zatrhněte a klepněte na OK.
Hotovo. Pro jistotu vyčkejte cca 2 hodiny, aby se skutečně stáhly všechny údaje.
2. Upravte nastavení reklamované docházkové čtečky
Poklepejte na řádek docházkové čtečky.
(KDE? Nastavení – Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka – Čtečky)
V otevřeném nastavení čtečky IP adresu původní čtečky doplňte o písmeno X. Díky tomu ze čtečky nebude probíhat stahování.
Zatrhněte také volbu Neaktivní ve spodní části okna, aby se CYGNUS o stahování ani nepokoušel.
Uložte klepnutím na OK.
3. Vyfoťte si nastavení na reklamované docházkové čtečce
Přejděte k docházkové čtečce, kterou reklamujete, s administrátorskou kartou. Stiskněte klávesu pro vstup do menu a přiložte administrátorskou kartu. Zde přejděte do Komunikace – Síť a obrazovku vyfoťte např. mobilním telefonem.
Toto nastavení budete potřebovat k nastavení servisní docházkové čtečky!
4. Demontujte reklamovanou čtečku a namontujte čtečku servisní
5. Nastavte servisní docházkovou čtečku podle fotografie z kroku 3
Stiskněte klávesu pro vstup do menu a přiložte administrátorskou kartu. Přejděte do Komunikace – Síť a nastavte vše podle fotografie pořízené na telefonu.
6. Nastavte servisní docházkovou čtečku do CYGNUS
Přejděte do číselníku docházkových čteček v CYGNUS a klepněte na zelené Přidat.
V otevřeném okně zadejte:
- Název: „Servisní docházková čtečka“
- Typ: „DSi 50x“
- Monitor: vyberte ten, na kterém byla reklamovaná čtečka (obvykle je pouze jeden)
- IP Adresa: Opište tu, kterou máte vyfocenou z docházkové čtečky
- Sériové číslo: Číslo naleznete v průvodce k servisní čtečce nebo na zadní straně čtečky (začíná písmeny SN)
- Číslo admin karty: Naleznete nalepené na admin kartě přiložené k servisní docházkové čtečce
Pokud mapování tlačítek neodpovídá tomu, jak jste měli původně nastaveno, vyberte u jednotlivých tlačítek správné funkce.
Hotovo? Uložte klepnutím na OK.
7. Autorizujte zaměstnance do servisní docházkové čtečky
Protože máte nastavenu docházkovou čtečku jak fyzicky, tak v CYGNUS, můžeme provést autorizaci a začít čtečku používat.
Postup na hromadnou autorizaci zaměstnanců již možná znáte, v každém případě jej naleznete v návodu na hromadnou autorizaci zaměstnanců. Nezapomeňte mít při nahrávání zaměstnanců označenou servisní docházkovou čtečku.
8. Odešlete reklamovanou docházkovou čtečku do IRESOFTu
Zabalte docházkovou čtečku do balíčku a přiložte k ní průvodní dopis, ze kterého se náš specialista na docházkové čtečky dozví všechny podrobnosti o potížích, které se čtečkou máte.
Nevíte, co do průvodního listu napsat? Připravili jsme pro vás předpřipravený formulář. Stáhnout si jej můžete zde.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit