OBSAH
- OBSAH
Jak vytvořit novou šablonu práv
Novou šablonu přidejte v sekci Šablony práv výběrem zařízení v horní části okna a klepnutím na tlačítko Přidat (nebo označte vzorovou šablonu a udělejte její Kopii)
(KDE? Nástroje – Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Šablony práv)

V otevřeném okně zadejte Název a volitelně doplňte Poznámku a klepněte na tlačítko Opravit.

Procházejte jednotlivé sekce v levé části okna a v pravé části pak povolujte nebo nastavujte náhled na jednotlivé sekce v programu.

Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK a poté znovu OK (nebo vše zrušte klepnutím na Storno)
Jak spravovat existující šablonu práv
Existující šablony lze Opravit nebo Odebrat. Stačí uživatele označit a použít jedno z jmenovaných tlačítek.
(KDE? Nástroje – Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Šablony práv)

Opravu proveďte podobně jako v případě přidání šablony.
Pokud nelze šablonu odebrat (tlačítko je šedé), šablona je použita u uživatele. Nejprve ji odeberte od uživatelů a poté můžete šablonu odstranit.
VIDEO: Jak přidat uživatele a přidělit mu přístupy do CYGNUS 2
Toto video vás provede přidáním uživatele, tj. zaměstnance, který bude v programu pracovat, do CYGNUS 2. Dozvíte se, jaké nastavení je možné u uživatele provést a jaké možnosti oprávnění jsou k dispozici.
Video zobrazuje CYGNUS v původním vzhledu, funkce však fungují stejně. Video bude nahrazeno za nové v nejbližší době. Děkujeme za pochopení.
Jak přidělit přístupy uživateli do CYGNUS 2
Tento postup využijete v případě:
- kdy přidáváte uživatele do CYGNUS 2, ale nejedná se o vašeho zaměstnance.
- kdy bude zaměstnanec doplněn mezi zaměstnance později, ale musíte mu již přidělit práva (pokud se jedná o tento scénář, uveďte bezchybně celé jméno zaměstnance).
Nového uživatele přidejte klepnutím na tlačítko Přidat (nebo označte existujícího uživatele, jehož práva jsou stejná jako uživatele nové a použijte tlačítko Kopie).
(KDE? Nástroje – Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Uživatelé)

V otevřeném okně doplňte:
- Jméno a Příjmení zaměstnance
- Pozice
- Přihlašovací jméno (generuje se automaticky ze zadaného příjmení)
- Heslo
- Vynutit změnu hesla při příštím přihlášení (donutí uživatele při prvním přihlášení zadat své vlastní heslo)
- Zařízení (do kterého zaměstnanec patří)
- Šablona práv (zvolte dle pracovníka)
- Administrátor (umožní nastavení práv uživatelů)
- Klíčový pracovník (je možné jej zvolit jako klíčového pracovníka klienta)
- Přístupová práva (použijte tlačítko Načíst přístupová práva nebo detailně upravte pomocí tlačítko Opravit )

Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK (nebo vše zrušte klepnutím na Storno).
Jak změnit uživateli heslo
Pokud uživatel zapomene své heslo můžete můj jej změnit dvěma způsoby.
Změna hesla z karty zaměstnance
Jste-li administrátor a současně s tím navštěvujete karty zaměstnanců, změnu lze provést přímo z karty konkrétního zaměstnance. Přejděte do podsekce Uživatel.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Osobní údaje – Uživatel

Klepněte na tlačítko Opravit v části Uživatel.

Nastavte nové heslo a zatrhněte volbu Vynutit změnu hesla při příštím přihlášení, aby si pak uživatel nastavil heslo nové, individuální.

Změna hesla z Nastavení systému
Jako administrátor můžete heslo změnit i přímo z nastavení systému. Přejděte do podsekce Uživatelé.
(KDE? Nástroje – Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Uživatelé)

Poklepáním otevřete kartu uživatele (nezapomeňte být ve správném zařízení).

Nastavte nové heslo a zatrhněte volbu Vynutit změnu hesla při příštím přihlášení, aby si pak uživatel nastavil heslo nové, individuální.

Jak zrušit uživateli přístup do CYGNUS 2
Pokud u vás zaměstnanec přestane pracovat, neměl by mít dále přístupy do CYGNUS 2. Proto jej ze seznamu uživatelů odebereme.
Vyhledejte uživatele v seznamu a klepněte na tlačítko Odebrat.
(KDE? Nástroje – Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Uživatelé)

Protože uživatel v programu pracoval, není možné jej odstranit úplně. Proto bude uživatel zneaktivněn. Potvrďte tak.

Jak obnovit neaktivní účet
Pokud u Vás přestal zaměstnanec pracovat a Vy jste učet zablokovali, tedy dali ho do neaktivních, stačí aby jste v seznamu uživatelů přes pravé tlačítko vybrali nabídku "Zobrazit neaktivní"
Následně uvidíte neaktivní účty na konci seznamu a jsou šedé a dvakrát kliknete na daný účet a zrušíte volbu "Neaktivní"