V případě, že zaměstnanci končí rodičovská dovolená a chcete je obnovit s systému Cygnus 2, existují dva způsoby.
OBSAH
Zaměstnanec již existuje v systému Cygnus 2
V případě, že jste provedli správně přerušení zaměstnance z důvodu Mateřské dovolené dle návodu ZDE. Postup je jednoduchý.
1. Otevřete si přehled zaměstnanců a použijte zelené tlačítko přidat zaměstnance.
2. Vyplníte datum nástupu, na kterém zařízení bude pracovat a její příjmení. A pokračujte tlačítkem další.
Datum nástupu musí být nastaveno, na den, kdy se vrací do evidence, nezadávejte datum, kdy poprvé nastoupila do Vaší organizace.
3. V případě, že byl zaměstnanec nalezen, vyberte jej. A pokračujete tlačítkem další a poté provedete další nastavení, jako při založení karty zaměstnance, například vyberete provoz, pracovní skupinu a další. V případě, že zaměstnanec nebyl nalezen, pokračujte dle následujícího postupu popsaného níže.
Zaměstnanec neexistuje v systému Cygnus 2.
Pokud zaměstnanec nebyl nalezen, je to z toho důvodu, že byl v IS Cygnus ukončen a v době převodu nebyl aktivní a převeden do Cygnus 2. Například v IS Cygnus je karta zaměstnance ukončená k datu 31.3.2018 a převod byl uskutečněn v roce 2019.
1. Postup bude následující, vyberte možnost Zaměstnanec není v seznamu (založit nového zaměstnance)
2. Postupujte úplně stejně jako při založení nové karty zaměstnance a kartu uložte.
3. Až budete mít kartu založenou, doporučíme nastavit počáteční datum nástupu do organizace. Otevřete kartu zaměstnance a vyberte Osobní údaje - Základní údaje a použijte tlačítko opravit.
4. Napíšete do kolonky Datum nástupu do organizace správné datum a případně, můžete vyplnit Počet let praxe k datu nástupu (V tomto případě postupujte dle metodiky MPSV).