OBSAH
- Na terminálu se zobrazují chybné čas/datum
- Terminál nelze synchronizovat se CYGNUS 2, zobrazuje se chybová hláška
- Terminál problematicky nebo vůbec nesnímá čárové kódy
- CYGNUS 2 nereaguje na připojený terminál, tváří se, jako by terminál nebyl k PC připojen
Na terminálu se zobrazují chybné čas/datum
Pokud se na terminálu zobrazují chybné datum a čas, pak jejich nastavení do správné/aktuální podoby provedete následovně.
V základním menu vyberte Nastavení a potvrďte pomocí pravého modrého tlačítka.
V Nastavení zvolte Nastavit datum a potvrďte pravým modrým tlačítkem.
Zadejte 32886 a opět potvrďte pravým modrým tlačítkem.
Vyplňte datum (rok/měsíc/den) a čas (hodiny/minuty/sekundy).
Po vyplnění posledního čísla času Vás čtečka vrátí do Nastavení (1. ID terminálu, 2. Nastavit datum), kde již nic nevybírejte a pouze stiskněte tlačítko ESC pro uložení nastavených časových údajů.
Terminál nelze synchronizovat se CYGNUS 2, zobrazuje se chybová hláška
Pokud terminál nelze synchronizovat se CYGNUS 2 a objevuje se chybová hláška, pak je nejčastěji terminál přehlcen záznamy a je ho potřeba vyčistit resetem.
Pamatujte, že resetem přijdete o všechny záznamy uložené v terminálu.
Postup restartu terminálu je následující.
Na vypnutém terminálu zmáčkněte zároveň tlačítka 7, 9 a Zapnout/Vypnout.
V System Menu vyberte Memory a potvrďte pravým modrým tlačítkem.
V Memory zvolte Initialize a potvrďte pravým modrým tlačítkem.
Jakmile se na displeji terminálu zobrazí hláška Initializing. . . OK, záznamy byly smazány. Terminál vypněte a po jeho opětovné zapnutí ho již můžete začít používat.
Terminál problematicky nebo vůbec nesnímá čárové kódy
V případě, že terminál problematicky nebo vůbec nesnímá čárové kódy, pak jsou nejčastěji na vině následující příčiny:
- špinavé sklíčko (otřete navlhčeným hadříkem),
- nekvalitní tisk čárových kódů (kódy přetiskněte),
- lesklý obal/papír (pro ochranu papírů s čárovými kódy používejte pouze matné eurofolie).
Pokud jsou sklíčko terminálu a tisk čárových kódů včetně případného obalu v pořádku, pak může být problém v synchronizovaných číselnících viz. dvě situace a jejich řešení níže.
- Nelze načíst kód zaměstnance
- Proveďte opětovnou synchronizaci terminálu.
- Ověřte, že není zaměstnanec jako uživatel zneaktivněný.
- Nelze načíst kód klienta či činnosti
- Proveďte opětovnou synchronizaci terminálu a ověřte, že jsou zvoleny správné služby/pracoviště.
CYGNUS 2 nereaguje na připojený terminál, tváří se, jako by terminál nebyl k PC připojen
V tomto případě prověřte, zda je vše správně zapojeno a zda jsou jednotlivé komponenty (kabely, kolébka) funkční. Aby proběhla synchronizace, je potřeba, aby byl nabíjecí stojan (kolébka) připojena v počítači a také napájecím kabelem do zásuvky! Dále také ověřte, že na daném PC jsou nainstalované ovladače pro terminál a případně je naistalujte. Odkaz na stažení ovladačů naleznete v nápovědě Zprovoznění čtečky na čárové kódy (velký terminál).