OBSAH
V této nápovědě si ukážeme, jak přidat a nastavit nový Plán péče. Na příkladu plánu "Poskytnutí stravy" si projdeme celý postup – od vytvoření až po nastavení jednotlivých kroků. Jedná se pouze o ukázkový příklad, Plán péče si můžete vytvořit podle svých potřeb a přizpůsobit ho Vašim potřebám.
Přidání nového plánu
KDE? Nastavení - Klienti - Sociální dokumentace - Nastavení plánu
V horní části okna vybereme správnou poskytovanou službu, na kterou chceme přidat nový plán (jestli nemáme na výběr z více služeb, buď máme v zařízení pouze jednu, nebo nemáme dostatečná práva a to můžeme konzultovat s naším administrátorem práv). Následně přes zelené plusko v levém dolním rohu přidáme nový plán.
Základní nastavení
V sekci základní nastavení upřesňujeme základní informace v daném plánu a to hned v několika bodech.
1 Název plánu – pod tímto názvem plán uvidíme nejen v části nastavení, ale také na kartě klienta.
2 Poskytovaná služba – zde vidíme službu, kterou jsme si nastavili v předešlém okně. V případě chyby se nyní můžeme opravit.
3 Volitelná nastavení – teď můžeme nastavit, zda je plán povinné tvořit u všech klientů, jak dlouhou má platnost a kdy se uzamyká.
4 Platnost nastavení od – zvolíme datum, od kdy chceme tento plán používat v programu.
5 Zobrazit v plánu potřeby – nyní vybereme, zda chceme v plánu u klienta volit, které potřeby budeme řešit (volba pracovník si vždy musí vybrat), nebo se nám automaticky vyberou všechny potřeby, které v daném plánu nastavíme, že je budeme řešit (volba všechny).
6 Zobrazit tento plán i u žadatele – jestli chceme plánovat již u žadatelů, zatrháváme tuhle možnost.
Když máme všechno nastavené, můžeme dát tlačítko Dále a přejít na nastavení otázek.
Otázky
V téhle části budeme nastavovat, co přesně uvidíme a budeme vyplňovat u klienta v konkrétní potřebě. To znamená, že pokud u klienta na kartě zvolíme některou potřebu – uvidíme při jejím vyplňování přesně to, co v této části otázek nastavíme.
Ukážeme si, jaké možnosti nastavení pro každou potřebu máme a co se pod nimi skrývá.
Celý plán
První část nám určuje otázky, které si budeme pokládat v obecné části plánu na kartě klienta, a tedy v první jeho záložce ještě před výběrem daných potřeb klienta.
Otázky přidáváme standardně přes zelené plusko.
Následně vyplníme název otázky, případně její popis (ten se nám bude následně na kartě klienta zobrazovat při dané otázce pod ikonou žárovky) a zvolíme typ údaje, jakým chceme na tuto otázku mít možnost odpovídat. Ve spodní části okna můžeme zvolit některý z volitelných údajů pro tuto otázku.
Standardně uložíme přes tlačítko OK. Otázek můžeme přidat tolik, kolik potřebujeme, stačí zopakovat přidání, jak jsme si popsali v tomto postupu.
Například zde, v našem příkladovém plánu, přidáváme do otázek Cíl klienta a proto zatrháváme, že se jedná o cíl péče.
Ukázka z karty klienta, kde můžeme vidět fotku z karty klienta. V části Obecné kromě platnosti a základních informací vidíme právě otázky, které jsme si nastavili v části Celý plán – například "Cíl klienta".
Potřeby a rizika
Když máme vyplněné otázky, můžeme se pustit do přidávání potřeb a rizik. Znova přidáváme standardně přes zelené plusko. Jako první přidáme sekci. Její nastavení nám umožňuje si rozdělit potřeby a rizika v plánu na více částí. Pokud mám nastavenou pouze jednu sekci, na kartě klienta její název nevidím. Ten se zobrazí až pokud nastavím dvě a více sekcí.
Zvolíme název dané sekce a uložíme.
Ukázka z karty klienta, kde vidíme, že pokud máme nastavené dvě a více sekcí, tak se nám jejich názvy propíšou na kartu, aby oddělily otázky daných sekcí. Když budeme mít nastavenou pouze jednu sekci – její název na kartě viditelný nebude.
Nyní můžeme přidávat otázky. Jedná se o otázky, které nám bude plán zobrazovat na vyplnění v kartě klienta v daných potřebách.
V přidávacím okně vyplníme potřebné údaje.
1 – vyplníme název otázky, případně její popis (ten se nám bude následně na kartě klienta zobrazovat při dané otázce pod ikonou žárovky) a zvolíme typ údaje, jakým chceme na tuto otázku mít možnost odpovídat.
2 – zvolíme, zda chceme danou otázku zobrazovat pouze v případě oblasti péče, rizikové oblasti nebo pořád.
3 – ve spodní části okna můžeme zvolit některý z volitelných údajů pro tuto otázku.
Uložíme přes OK. Když tímhle způsobem doplníme všechny otázky do všech námi zadaných sekcí, můžeme pokračovat na poslední část tohoto nastavovacího okna.
Ukázka z karty klienta, kde vidíme výše zadanou otázku na zdroje klienta, přímo na jeho kartě.
Činnosti
V této části nastavíme, jak bude vypadat okno dané činnosti.
POZOR – nenastavujeme zde výběr činností! Ten si můžeme nastavit, pokud přidáme otázku do sekce Potřeby a rizika a nastavíme typ údaje na Plán činností.
Znova standardně přes plusko přidáme otázku, kterou nám následně v činnostech bude zobrazovat. Nastavení četnosti přidávat nejde, protože to je součástí činnosti automaticky.
1 – vyplníme název otázky, případně její popis (ten se nám bude následně na kartě klienta zobrazovat při dané otázce pod ikonou žárovky) a zvolíme typ údaje, jakým chceme na tuto otázku mít možnost odpovídat.
2 – ve spodní části okna můžeme zvolit některý z volitelných údajů pro tuto otázku.
Právě jsme úspěšně dokončili nastavení části Otázky a můžeme se přesunout na další část přidávání nového plánu a to přes tlačítko dále.
Ukázka z karty klienta, kde vidíme výše zadanou otázku k činnosti při zadávání její četnosti. Vidíme zde také žárovku, pod kterou nalezneme text zadaný do popisu dané otázky.
Potřeby
V této části, přes zelené plusko vybereme, které potřeby se můžou v daném plánu u klientů objevovat.
POZOR – konkrétní potřeby vybírám následně až na kartě klienta. Zde pouze nastavuji celkový výběr, tedy všeobecně pro tento plán.
Nyní vyberu ty potřeby, které chci v daném plánu mít možnost vybírat – může jich být vícero, a uložím svůj výběr přes OK.
Po zkontrolování seznamu potřeb pokračujeme na další – poslední krok, přes tlačítko Dále.
Hodnocení
1 - Závěrečnou částí každého plánu je jeho hodnocení. V plánech se nám automaticky načítají dvě otázky do hodnocení, které si můžete upravit dle potřeby.
2 - Také si můžete nastavit slovní hodnocení založené na bodovém rozmezí. Toto rozmezí pak čerpá z typů údajů, které využívají bodovou škálu a to Krátký text s pevným výběrem a Výběr z více hodnot. Výsledné hodnoty budou použity a zobrazeny v tiskové sestavě Individuální plán péče.
Plán následně uložíme tlačítkem Dokončit.
Údaje v nastavení otázek
Pokud Vás zajímá více o nastavení údajů v otázkách, přejděte na nápovědu níže a zjistěte více:
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit