Plány péče - porovnání práce s původními a upravenými plány

Změněno dne Út, 13 Květen v 2:55 ODPOLEDNE

V této nápovědě vám ukážeme, jak jsme původní plány převedli do nového formátu. Nemusíte nic nastavovat sami – vše jsme zařídili za vás.

Zároveň si ukážeme, jak s novými plány dále pracovat a jaké máte možnosti základních úprav - například změnu údajů v plánu, doplnění informací nebo úpravu rozsahu. 

Změny se týkají také nastavení sociální části. V jakém rozsahu se můžete podívat v naší nápovědě: Plány péče - číselníky a práce s nimi

OBSAH

Zobrazení na kartě klienta

Plány na kartě klienta a jejich zobrazení, které znáte, se samo překlopí do nového. Níže si ukážeme, jaké jsou rozdíly v zobrazení. 


Nově na kartě klienta naleznete tyto části týkající se plánů: 

1 - Individuální plán - osobní cíle 

2 - Plán péče 
3 - Souhrnná tabulka plánů daného klienta 


Aktuálně na kartě klienta naleznete tyto části týkající se plánů:
1 - Individuální plán 
2 - Zkrácený individuální plán v plánech péče (pouze pokud jej máte zapnutý - ne každý tuhle možnost využívá)
3 - Plán péče 
4 - Souhrnná tabulka plánů péče daného klienta 


Individuální plán - osobní cíle

Individuální plán se v programu nemění. Změnil se pouze název pro větší přehlednost. Funkce tohoto nástroje zůstávají pořád stejné a můžete s ním pracovat, jak jste byli zvyklí, případně se můžete podívat na naši nápovědu: Individuální plán.


Plán péče 

Nyní si postupně ukážeme změny týkající se nástroje Plán péče.


1/ Zkrácený individuální plán
Pokud jste využívali možnost zkráceného individuálního plánu klienta v plánech péče, nyní jej naleznete v souhrnném seznamu plánů. 



Na přehodnocení plánu nadále využíváme tlačítko Plusko s kalendářem. 

Do hodnocení přibylo také hodnocení pomocí hvězdiček - čím více hvězdiček, tím lepší hodnocení. 



2/ Plán péče 

Všechny plány, které jste měli zadané v programu, naleznete na stejném místě. Změny se týkají primárně vzhledu plánů uvnitř. Nyní se na to společně podíváme na příkladu. 

Na přehodnocení plánu nadále využíváme tlačítko Plusko s kalendářem. 


Přímo v hodnocení plánu vidíme menší změny v zobrazení informací. 
Pro větší přehlednost se seznam cílů klienta přesunul do levé části okna a hodnocení do pravé části. I v tomto hodnocení nyní nalezneme možnost hodnocení pomocí hvězdiček. 



Nyní se již nacházíme přímo v sestavení plánu. Tady se zobrazení liší také. 


1 - Hned v první části vidíme, že místo Úvodního šetření máme okno s názvem Obecné. Výběr Potřeb klienta se změnil na zatržítka místo původního výběru, zda klient danou potřebu zvládá sám nebo ne. 
V případě, kdy klientovi danou potřebu plánujeme, označíme potřebu na začátku řádku zatržítkem. Daná potřeba se následně zařadí do levé části okna k vyplnění, jak jsme byli zvyklí dříve. 

2 - Přímo v plánu nyní vidíme jméno klienta, poskytovanou službu, datum narození klienta a jeho fotografii (pokud ji máme nahranou na kartě klienta). Tyto informace nám pomohou při identifikaci klienta v případě, kdy dojde k shodě jmen. 
3 - V levém dolním rohu okna nám přibyla ikonka Historie. Tato ikona Vám slouží ke kontrole a naleznete pod ní poslední plán, který měl klient vytvořený. 




4 - Když se podíváme přímo na zpracování některé z potřeb klienta, vidíme, že textová pole Nezvládá z důvodu, Společné cíle a Klientovy zdroje, jsou zvětšená pro lepší přehlednost. Možnost výběru přednastavených výchozích textů zůstává i nadále, ale přidali jsme možnost texty upravovat přímo. Ukážeme si níže. 
 
Díky těmto změnám se může stát, že neuvidíme na první pohled všechny řádky okna - stačí použít kolečko myši, nebo posuvník v pravé části okna. 

5 - Činnosti do plánu vybíráme přes výběr. Níže si ukážeme zadávaní činností v nových plánech. 


Výchozí texty pro důvody, cíle, klientovy zdroje a jiné 

Všechny výchozí texty zůstaly pod ikonou tří teček, jak jste byli zvyklí. Změnou je, že nyní již můžeme tyto texty editovat a přidávat přímo v okně plánů. 


1 - Kliknutím na ikonu Tři tečky, se dostaneme do okna, ve kterém texty můžeme vybírat a spravovat. 
2 - Zatržítkem můžeme vybrat daný text, který chceme použít v plánu.
3 - Přes ikony Plus, Tužka nebo Křížek, může pracovník s oprávněním na tento úkon spravovat číselník daných výchozích textů. 
4 - Když dokončíme všechny úpravy, změny potvrdíme přes tlačítko OK


Přidávaní činností do plánů

Ze seznamu činností vybereme tu, kterou potřebujeme přidat. Před činností se objeví zatržítko. Poklikáním na oranžové políčko ve sloupci Popis, si můžeme přidat popis k dané činnosti. 

 Zvolíme, s jakou četností chceme činnost vykonávat, případně ji upřesníme v políčku níže a potvrdíme přes OK.


Stejným způsobem doplníme případné další potřeby klienta a plán uložíme přes tlačítko Dokončit


Tisková sestava 


Kromě základního nastavení datumu, poskytované služby či oboustranného tisku máme k dispozici i následující možnosti. 

1 - Pomocí zatržítek můžeme zvolit, které plány chceme tisknout. 
2 - V jakém rozsahu chceme tisknou tyto plány? Umíme zvolit, zda chceme tisknout celé plány nebo jenom popis péče vyplývající z daných plánů. 
3 - Zdá se nám být písmo plánu pro klienty špatně čitelné? Nyní můžeme v části Vzhled zvolit, že chceme zobrazit větší písmo. 

Záznamy a realizace 


Když zvolíme možnost Záznamy a realizace dostaneme se do následujícího okna:
1 - Vybíráme, který plán chceme zobrazovat.

2 - Když chceme vidět i realizace, stačí zatrhnout toto zatržítko. 

3 - Za jaké období chceme záznamy/realizace vidět? Zvolíme v pravém horním rohu. 
4 - Záznamy v této části můžeme také přidávat, editovat nebo mazat. Záznamy, které vytvoříme v tomto nástroji, uvidíme také v Záznamech péče
Editace a mazání záznamů zde se týká pouze těch záznamů, které v tomto okně vznikly. Záznamy přepsané z realizace můžeme upravit pouze v okně realizace. 

Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit