OBSAH
- Jak spravovat hodnocení zaměstnanců
- Jak založit a nastavit hodnotící období
- Jak rozřadit sadu otázek
- Jak nastavit hodnocení sám sebou
- Jak nastavit hodnocení kolegou
- Jak nastavit hodnocení nadřízeným
- Jak upravit v hodnocení období, popis a provozy
- Jak opravit rozřazené sady a hodnotitele
- Jak zaměstnancům připomenout dokončení hodnocení
- Jak uzavřít hodnotící období
- Jak znovuotevřít hodnotící období
- Jak smazat hodnotící období
- Jak provádět hodnocení zaměstnance
Jak spravovat hodnocení zaměstnanců
Jak založit a nastavit hodnotící období
Aby bylo možné hodnotit zaměstnance, je třeba založit hodnotící období. V nástroji Správa hodnocení klepněte na tlačítko Přidat (nebo označte existující hodnocení a klepněte na tlačítko Kopírovat).
(KDE? Zaměstnanci – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257822394/original/X_epM0n9VTlplRBncBQEFxaqzxiyrGYrOg.png?1666179980)
V otevřeném okně zvolte délku hodnotícího období a zadejte její popis. Pokračujte zatržením provozů, které budete hodnotit, a klapněte na tlačítko Další.
V další fázi budete rozřazovat sady otázek mezi zaměstnance a volit, jak a kým budou hodnoceni. Pokud vám to pomůže, můžete si zaměstnance filtrovat dle Provozů či Pracovního zařazení v horní části okna. Pro zvolení vícera provozů či pracovních zařazení můžete použít tlačítka Jiné. Filtrování se hodí při hromadném rozřazení otázek a výběru hodnotících.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257822436/original/ecI_eoah5xX1g-TpAqU4qGFj2kEVIjbaig.png?1666179985)
Jak rozřadit sadu otázek
Nejprve zvolte sadu otázek ve sloupci Sada otázek. Pokud je hodnotící sada stejná pro všechny zobrazené zaměstnance, vyberte ji jednomu z nich. Poté do pole klepněte pravým tlačítkem myši a zvolte z nabídky Rozkopírovat.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257822499/original/sX8Yy3LJIJkkMALbz7Tpu39hjeVq6s074A.png?1666179990)
Jak nastavit hodnocení sám sebou
Pokračujte volbou, zdali se má zaměstnanec hodnotit sám sebou. Stačí klepnout do buňky ve sloupci Sám sebou u zaměstnance. Pokud se mají hodnotit všichni zobrazení zaměstnanci, klepněte na název sloupce.
Jak nastavit hodnocení kolegou
Pro hodnocení kolegou klepněte do buňky v řádku zaměstnance ve sloupci Kolegou. V otevřeném okně zatrhněte kolegy, kteří mají daného zaměstnance hodnotit. Může jich být i více. Uložte klepnutím na OK.
Pokud chcete nechat program automaticky rozřadit kolegy, klepněte do jakékoliv buňky ve sloupci Kolegou pravým tlačítkem myši a z nabídky zvolte Rozřadit.
Jak nastavit hodnocení nadřízeným
Nakonec zvolte nadřízeného. Klepněte levým tlačítkem myši do buňky v řádku zaměstnance ve sloupci Nadřízeným a ze zobrazeného seznamu zvolte nadřízeného. Pokud se jedná o nadřízeného všech zobrazených zaměstnanců, klepněte do buňky s vybraným nadřízeným pravým tlačítkem myši a z nabídky zvolte Rozkopírovat.
Pokud nebudete ještě více upravovat rozřazení a hodnotící sady, okno zavřete křížkem v pravém horním rohu okna.
Nastavení hodnocení je hotové.
Jak upravit v hodnocení období, popis a provozy
V nástroji Hodnocení poklepejte na řádek, který chcete opravit (nebo jej označte a klepněte na tlačítko Opravit). V otevřeném okně změňte období, popis nebo nastavení provozy a uložte klepnutím na OK.
(KDE? Zaměstnanci – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257822795/original/nz0WdEC9VaxY6GKMUU1F1eG7Q8C8gXlJHw.png?1666180020)
Jak opravit rozřazené sady a hodnotitele
V nástroji Správa hodnocení (Kde? Zaměstnanci – Správa hodnocení) označte řádek hodnocení a klepněte na tlačítko Hodnocení zaměstnanců.
Postup úprav je stejný, jako když hodnocení tvoříte.
Jak zaměstnancům připomenout dokončení hodnocení
V nástroji Správa hodnocení označte hodnocení, klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Odeslat připomínky.
(KDE? Zaměstnanci –Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257822955/original/tDeq2aH-WB0uduC-s2KsWUcu0Lhb-4ovFQ.png?1666180041)
V otevřeném okně potvrďte odeslání klepnutím na OK (nebo zrušte klepnutím na tlačítko Storno)
Jak uzavřít hodnotící období
V nástroji Hodnocení označte hodnocení, klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Uzavřít období.
(KDE? Zaměstnanci – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823251/original/TV-l-YgbPCBopsd4ui5mLf9ILmwLQGf_Qw.png?1666180086)
Jak znovuotevřít hodnotící období
V nástroji Správa hodnocení označte uzavřené hodnocení, klepněte na tlačítko Operace a z nabídky zvolte Otevřít období.
(KDE? Zaměstnanci – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823295/original/U7fl8ClBM-YHEnHn3-ze667csNtpQOQOgA.png?1666180094)
Jak smazat hodnotící období
V nástroji Hodnocení označte hodnocení a klepněte na tlačítko Odebrat.
(KDE? Zaměstnanci – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823339/original/OpCwa_QY3iMN_5AM-jXYRWDNHkc2sjreWw.png?1666180101)
Jak provádět hodnocení zaměstnance
Jak opravit nebo sestavit hodnocení zaměstnance
V sekci Hodnocení klepněte na tlačítko Hodnocení zaměstnance.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Vzdělávací plány – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823376/original/b8LGpBjdHQBK5C4bpg3kYMu8_VaZcW3cKg.png?1666180110)
V otevřeném okně klepněte na tlačítko Přidat nebo označte pro opravu existující hodnocení a klepněte na tlačítko Opravit.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823387/original/1ENM2X6QqCBBTiWfU98BwOYQWz3yO2-sgg.png?1666180116)
Hodnocení je odlišné podle toho, zdali:
Zaměstnanec je hodnocený sám sebou.
(nabídka zaměstnance v části Hodnotit)
Jednotlivými kroky procházejte pomocí tlačítek Zpět a Další. Kromě otázek hodnocených výběrem ze škály bodů 1 – 6 v jednotlivých oblastech, hodnocení obsahuje slovní hodnocení v krocích Pracovní úkoly, úspěchy, neúspěchy a Pracovní prostředí, kolektiv, týmová práce. Je-li hodnocení hotové, zatrhněte volbu Dokončeno k datu a zadejte datum.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823416/original/nn4Nn27O9zuDp6Mw_JYlr61QLmuNgaoXaw.png?1666180124)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823436/original/fBxKJ62ojJsnuMRUPQoLkLDJAH5-ItPfCw.png?1666180129)
Hotovo? Uložte klepněte na tlačítko OK (nebo vše zrušte klepnutím na tlačítko Storno)
Zaměstnanec je hodnocený kolegou
Jednotlivými kroky procházejte pomocí tlačítek Zpět a Další. Kromě otázek hodnocených výběrem ze škály bodů 1 – 6 v jednotlivých oblastech, je možné zapsat Poznámku pro subjektivní hodnocení zaměstnance. Je-li hodnocení hotové, zatrhněte volbu Dokončeno k datu a zadejte datum.
Zaměstnanec je hodnocený nadřízeným
Jednotlivými kroky procházejte pomocí tlačítek Zpět a Další. Kromě otázek hodnocených výběrem ze škály bodů 1 – 6 v jednotlivých oblastech, zapište Hodnocení procesu a Hodnocení výsledků. Je-li hodnocení hotové, zatrhněte volbu Dokončeno k datu a zadejte datum.
Hotovo? Uložte klepnutím na OK (nebo zrušte klepnutím na Storno)
Jak vrátit hodnocení ke zpracování
Pokud chcete hodnocení je vrátit k dopracování zaměstnanci do nástroje Můj Cygnus, v sekci Hodnocení klepněte na tlačítko Hodnocení zaměstnance.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Vzdělávací plány – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823564/original/JHAXBd_qNWYseG50tjnT51sPiXeDjC3yFQ.png?1666180149)
V otevřeném okně poklepejte na řádek hodnocení, které chcete vrátit ke zpracování.
V horní části otevřeného okna zrušte zatržítko Dokončeno k datu.
Hotovo? Uložte klepnutím na OK.
Jak odstranit hodnocení
Přejděte do sekce Hodnocení klepněte na tlačítko Hodnocení zaměstnance.
(KDE? Zaměstnanci – Karta zaměstnance – Vzdělávací plány – Hodnocení)
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823602/original/-82gmmwkReHCYwz0lqiqvNxR-OQlLrP8hQ.png?1666180163)
V okně Hodnocení zaměstnance označte hodnocení a klepněte na tlačítko Odebrat.
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823617/original/vOQbJ0WvwgdzFKjcPOaXccjVAnDDz2QW8Q.png?1666180168)
Potvrďte dialogové okno klepnutím na tlačítko OK (nebo vše zrušte klepnutím na Storno).
![](https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48257823640/original/0HZCHU8xHpGThaDANnT7eXw41fx3tlRLPw.png?1666180171)
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit