Nové výjimky přidejte v sekci Výjimky klepnutím na tlačítko Přidat.
(KDE? Nastavení - Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka)

V otevřeném okně nejprve vyplňte název a zkratku výjimky (maximálně 3 znaky/čísla) a můžete si zvolit barvu a přidat poznámku.
Dále nastavte, je-li třeba:
- Používat výjimku jako přerušení směny – umožňuje přerušit směnu pomocí docházkové čtečky
- Zohlednit přestávky v dobře přerušení - V případě, že je ve směně nastavená například přestávka na 11:00 - 11:30, tak přestávka bude vložena do daného přerušení. (Doporučeno u nastavení lékař apod).
- Zohlednit základní pracovní dobu v době přerušení - Funguje v případě, že máte zadanou pružnou pracovní dobu a nastavenou základní pracovní dobu, tak se výjimka bude aplikovat pouze v této době.
V další části uveďte, jakým způsobem bude výjimka započítávána:
- Výkon práce – výjimka se vykazuje jako standardní směna (např. služební cesta, apod.)
- Omluvená absence (např. dovolená, nemoc, lékař, i neomluvená absence apod.)
- Nezapočítávat – výjimka je ve funkci pouze informativního charakteru
- Svátek
- Čerpání přesčasu - používá se v případě, že používáte přesčasové směny
- Započítávat výjimky do počtu dní, znamená, že se bude počítat jako odpracovaný den.
Pokračujte výběrem způsobu evidence nároku, a jak se má výjimka zobrazovat:
- Neevidovat - U této výjimky nebude možné nastavit nárok na výjimku a nebude se tento nárok tisknout na výkaze docházky (hodí se například u služební cesty, apod.)
- Hodiny – bude se evidovat pouze v hodinách
- Hodiny a dny – zobrazí se ve výkazech i ve dnech (hodí se například na SickDay apod.)
Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK.