Nové výjimky přidejte v sekci Výjimky klepnutím na tlačítko Přidat.
(KDE? Nastavení - Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka)
V otevřeném okně nejprve vyplňte název a zkratku výjimky (maximálně 3 znaky/čísla) a můžete si zvolit barvu a přidat poznámku.
Dále nastavte, je-li třeba:
- Používat výjimku jako přerušení směny – umožňuje přerušit směnu pomocí docházkové čtečky
- Zohlednit přestávky v dobře přerušení - V případě, že je ve směně nastavená například přestávka na 11:00 - 11:30, tak přestávka bude vložena do daného přerušení. (Doporučeno u nastavení lékař apod).
- Zohlednit základní pracovní dobu v době přerušení - Funguje v případě, že máte zadanou pružnou pracovní dobu a nastavenou základní pracovní dobu, tak se výjimka bude aplikovat pouze v této době.
V další části uveďte, jakým způsobem bude výjimka započítávána:
- Výkon práce – výjimka se vykazuje jako standardní směna (např. služební cesta, apod.)
- Omluvená absence – Tato výjimka zahrnuje situace jako dovolená, nemoc, návštěva lékaře nebo i neomluvená absence, neplacené volno. Omluvená absence se také používá pro případy, jako je neplacené volno. I když se tato výjimka započítá do fondu pracovní doby, aby zaměstnanec nemusel hodiny odpracovat v následujících měsících, nezapočítává se do odpracované doby. Hodiny se tedy evidují, ale plat za ně nepřísluší.
- Nezapočítávat – Tato výjimka má pouze informativní charakter a nemá vliv na evidenci odpracované doby.
- Svátek – Tato výjimka označuje státní svátek.
- Čerpání přesčasu – používá se v případě, že používáte přesčasové směny
- Započítávat výjimky do počtu dní, znamená, že se bude počítat jako odpracovaný den.
Pokračujte výběrem způsobu evidence nároku, a jak se má výjimka zobrazovat:
- Neevidovat - U této výjimky nebude možné nastavit nárok na výjimku a nebude se tento nárok tisknout na výkaze docházky (hodí se například u služební cesty, apod.)
- Hodiny – bude se evidovat pouze v hodinách
- Hodiny a dny – zobrazí se ve výkazech i ve dnech (hodí se například na SickDay apod.)
Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit