OBSAH
Úvod
Výjimka v docházce představuje záznam, který doplňuje nebo nahrazuje běžný příchod či odchod zaměstnance. Slouží k evidenci důvodu, proč zaměstnanec není fyzicky přítomen na pracovišti, případně k zaznamenání jiné činnosti, která souvisí s výkonem práce.
Výjimky se používají jak pro nepřítomnost (například dovolená, nemoc, návštěva lékaře, SickDay), tak pro nestandardní pracovní činnosti, které nespadají do běžné docházky (například služební cesta, školení, práce z domova).
Tyto výjimky musí být v programu nastavené, aby je bylo možné použít v plánech a docházce pro zaměstnance. Pokud je tedy nemáte vytvořené, tento postup Vám ukáže jak na to.
Nastavení
Nové výjimky přidejte v sekci Výjimky klepnutím na tlačítko Přidat.
(KDE? Nastavení – Zaměstnanci – Rozpisy služeb a docházka)
V otevřeném okně nejprve vyplňte název a zkratku výjimky (maximálně 3 znaky nebo čísla) a můžete si zvolit barvu a přidat poznámku.
Dále nastavte, je-li třeba:
- Používat výjimku jako přerušení směny – umožňuje přerušit směnu pomocí docházkové čtečky.
- Zohlednit přestávky v době přerušení – pokud je ve směně nastavena přestávka, vloží se automaticky do přerušení (doporučeno např. u výjimky „Lékař“).
- Zohlednit základní pracovní dobu v době přerušení – využívá se u pružné pracovní doby, kdy se výjimka uplatní pouze v rámci základní doby.
V další části uveďte, jakým způsobem bude výjimka započítávána:
- Výkon práce – výjimka se vykazuje jako standardní směna (např. služební cesta).
- Omluvená absence – používá se pro dovolenou, nemoc, návštěvu lékaře nebo jiné absence. Hodiny se evidují, ale nepočítají se jako odpracované.
- Nezapočítávat – výjimka má informativní charakter a neovlivňuje evidenci odpracované doby.
- Svátek – označuje státní svátek.
- Čerpání přesčasu – používá se, pokud evidujete přesčasové směny.
- Započítávat výjimky do počtu dní – výjimka se bude počítat jako odpracovaný den.
Pokračujte výběrem způsobu evidence nároku a určete, jak se má výjimka zobrazovat:
- Neevidovat – výjimka nebude mít nárok a nebude se tisknout na výkaze docházky.
- Hodiny – výjimka se eviduje pouze v hodinách.
- Hodiny a dny – výjimka se zobrazuje ve výkazech i v počtu dní (např. SickDay).
Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK.
Další možné typy výjimek, které si můžete tímto způsobem přidat:
Příklady dalších možných výjimek, které si můžete přidat
- SickDay
- Indispoziční volno
- Překážka v práci na straně zaměstnavatele
- Překážka v práci na straně zaměstnance
- Home Office
- Účast ve volbách
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit