NFC nálepky u klientů v pobytové péči

Změněno dne Fri, 24 Nov 2023 v 01:49 PM

Potřebujete si ověřit, že pečovatel/ka zadal/a realizaci péče skutečně u klienta na pokoji? CYGNUS Vám nově nabízí možnost využít NFC čipy, které můžete umístit přímo v u klienta. Čip pak načte pracovník mobilem do Mobilního CYGNUSu a vy tak máte jistotu, že klienta skutečně navštívil. 



OBSAH

Technická specifikace


Funkce je prozatím v testovacím režimu. Proto je možné ji využít pouze na telefonech s operačním systémem Android v prohlížeči Chrome. Důležitou podmínkou také je, aby daný telefon podporoval funkci NFC. Při použití musí být tato funkce zapnutá.


NFC čipy, které budete lepit u klientů na pokoj, je nutné si pořídit. Koupit je můžete v běžných e-shopech s elektronikou, např. ZDE. Abyste zajistili správné fungování, nálepku neumisťujte na kovové povrchy.

Doporučujeme také, abyste si opatřili souhlas klientů a pečovatelů/lek s používáním NFC čipů. Splněny by měly být následující podmínky: 


  • O zpracování údajů by měly být informovány všechny subjekty (pečovatelé/ky i klienti). Informování klientů je vhodné zapracovat do smlouvy či dokumentu Souhlasy a potvrzení.
  • Do souhlasů/do smlouvy s klientem doporučujeme přidat větu: Evidenci poskytovaných sociálních služeb je možno provádět elektronicky, a to za pomocí čtečky NFC čipů. Osoba čerpající sociální služby souhlasí s umístěním NFC čipu na vhodné místo: ANO  /   NE  (vyhovující zakroužkujte). 
  • Pokud klient odmítne NFC čip, péči mu ze zákona musíte i přesto poskytnout viz § 91 odst. 3 zákona o sociálních službách


Nastavení práv 


Nastavení práv může provádět pouze uživatel, který má roli 'Nastavení práv'. Kdo tuto roli má, najdete v záložce 'Správci nastavení'.


Nastavení šablony najdete v záložce Nastavení - Systém - Uživatelé a přístupová práva - Šablony práv.


 

Aby mohl uživatel přiřadit NFC čip klientovi (přes mobil), musí mít povoleno v šabloně práv právo 'NFC čipy'. 




Načtení NFC čipu ke klientovi 


Aby bylo možné identifikovat, ke kterému klientovi patří který čip, je nejprve nutné do karty klienta jeho čip nahrát. To uděláte přímo v Mobilním CYGNUSu. 


Nejprve si zkontrolujte, jestli máte zapnutou funkci NFC (pokud telefon běžně používáte k placení, funkci už zapnutou máte). 



Po přihlášení do Mobilního CYGNUSu klikněte na šipku u Pobytová péče



V seznamu vyberte (pomocí vyhledávacího pole) klienta, kterému chcete čip přiřadit. 



Na profilu klienta klikněte na jeho jméno. Zvolte 'Přidat klientovi NFC nálepku'. 




Přiložte telefon k NFC nálepce. 


Pozor, každý typ telefonu může mít čtečku NFC umístěnou na trochu jiném místě. Pokud se Vám nálepku nedaří načíst, přidržte telefon u nálepky déle (až 3 sekundy). Pokud se načtení stále nedaří, zkuste telefon posunout níže nebo výše, nálepku načtěte znovu a opět déle přidržte.


 


K čipu si můžete připsat poznámku. Například to, kde je u klienta na pokoji umístěn. Kliknutím na Přidat se nálepka přiřadí ke klientovi. 



Načtení NFC čipu při realizaci péče 

Nejjednodušší cesta, jak začít realizaci, je načíst NFC čip klienta. Přejděte do seznamu klientů a klikněte na tlačítko NFC. Zobrazí se karta klienta a jeho naplánovaná péče. Tu standardním způsobem zrealizujte přidáním zatržítka. 

Pokud už máte kartu klienta otevřenou, načíst NFC nálepku můžete i během realizace nebo po jejím zapsání opět kliknutím na tlačítko NFC. 




Jak zkontrolovat, jestli je ke klientovi přiřazena NFC nálepka? 

V CYGNUSu si jednoduše můžete zkontrolovat, jestli je u klienta přiřazena NFC nálepka. Klikněte na záložku Klienti - Klienti sociální péče. Klikněte na ozubené kolečko a zvolte Výběr sloupců



Do vyhledávání zadejte NFC a sloupec přidejte pomocí šipky.



V přehledu se pak zobrazí sloupec, kde uvidíte symbol u klientů, kteří mají nálepku přiřazenou.

 

Jak zkontrolovat, jestli byla při zadání realizace načtena NFC nálepka?  

Otevřete Kartu klienta - Sociální dokumentace - Realizace péče. Pod tlačítkem operace najdete volbu NFC přehled. V tabulce si můžete zobrazit, kdy pracovník NFC u klienta načetl za vybrané období. 




Stejnou funkci najdete také v hromadném okně Klienti - Realizace péče pod tlačítkem Operace





Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit