V rámci spolupráce s APSS ČR vám přinášíme Dotazník spokojenosti zaměstnanců jako jednoduchý nástroj pro průzkum spokojenosti Vašich zaměstnanců a zaměstnankyň. Dotazník je zcela anonymní a nesbírá žádné údaje o uživatelích, kteří dotazník vyplňují.
Aktualizace pro rok 2026
Dotazník bude možné spustit k 1. 1. 2026. Na vyplnění dotazníku je čas do 28. 2. 2026. Výsledky dotazníku budou dostupné někdy v období po ukončení sběru odpovědí, přesnější termín zveřejnění výsledků zatím není znám.
OBSAH
- Spuštění dotazníku pro zaměstnance
- Nastavení práv
- Přidání vlastních otázek
- Spuštění dotazníku
- Předání dotazníků zaměstnancům
- Vyplnění dotazníku
Upozornění! V případě, že dotazník jednou spustíte, nelze jej deaktivovat!
Spuštění dotazníku pro zaměstnance
Systém CYGNUS nyní umožňuje snadno aktivovat dotazníky pro zaměstnance. Tato funkce přináší efektivní způsob, jak získat zpětnou vazbu od pracovníků a lépe porozumět jejich potřebám. Dotazníkové šetření je možné realizovat pouze v období, kdy je dotazník aktivní. Jindy jej tedy spustit nelze.
Nastavení práv
Pro aktivaci dotazníku je nejprve nutné ověřit, zda máte dostatečná oprávnění pro aktivaci dotazníku. Pokud ne, je třeba právo povolit v nastavení systému.
KDE? Nastavení systému – Uživatelé a přístupová práva – Šablony práv


Přidání vlastních otázek
Do dotazníku si můžete přidat až 5 vlastních otázek.
Pozor, otázky lze přidat pouze před spuštěním samotného dotazníku. Po jeho spuštění již nelze otázky přidat, odebrat ani měnit!
Otázku přidáte pomocí tlačítka Přidat.
V následujícím okně vyplňte znění otázky a vyberte typ odpovědi. Pokud zvolíte typ odpovědi, kdy zaměstnanec vybírá z nabízených možností, vyplňte i tyto možnosti. Potvrďte tlačítkem OK.
Otázka se uloží a vy ji uvidíte v přehledovém okně. Další otázku můžete přidat opět pomocí tlačítka Přidat. Otázky také můžete opravit (tlačítko tužky) nebo smazat (tlačítko červeného křížku).
Spuštění dotazníku
Pro spuštění je nutné doplnit základní údaje jako je Zřizovatel a níže Kraj, ve kterém je daná sociální služba poskytována. Před samotným spuštěním máte také možnost prohlédnout si náhled dotazníku kliknutím na tlačítko Zobrazit dotazník. Jakmile máte dotazník připravený, zaškrtněte souhlas s podmínkami a potvrďte tlačítkem Spustit dotazník. Pozor, po spuštění dotazníku již nebude možné jakkoliv upravit Vaše vlastní otázky.
KDE? Manažerský přehled - Dotazníky

Předání dotazníků zaměstnancům
V případě že v předchozím bodě jste kliknuli na tlačítko Spustit dotazník zobrazí se Vám následují okno.
Dotazník se vyplňuje přes internetovou stránku Mobilního CYGNUSu. Není však nutné mít aktivovanou službu Mobilní CYGNUS – dotazník lze spustit i v případě, že tuto funkci vaše organizace nevyužívá.
Na tomto místě má organizace možnost distribuovat dotazník zaměstnancům prostřednictvím QR kódu nebo odkazu, aby jej mohli jednoduše a anonymně vyplnit.
- QR kód pro přístup k dotazníku – Zaměstnanci mohou dotazník vyplnit naskenováním QR kódu pomocí mobilního zařízení (označeno 1).
- Možnost stažení QR kódu – Kliknutím na ikonu disku lze QR kód stáhnout a následně vytisknout nebo sdílet (označeno 2).
- Přímý URL odkaz na dotazník – Každé zařízení má unikátní URL adresu, kterou lze sdílet například e-mailem nebo interní komunikací (označeno 3).
KDE? Manažerský přehled - Dotazník spokojenosti zaměstnanců

Zaměstnancům se bude zobrazovat odkaz také přímo na ploše programu Cygnusu, stačí tedy kliknout jen na odkaz.

Vyplnění dotazníku
Vyplnění dotazníku probíhá přes internetovou stránku Mobilního CYGNUSu. Níže je ukázka některých kroků, které uživatelé při vyplňování dotazníku uvidí. Kliknutím na tlačítko Začít (1) se spustí proces vyplňování dotazníku.

Před samotnými otázkami dotazníku je ještě třeba vyplnit, na které sociální službě zaměstnanec či zaměstnankyně převážně pracují a potvrdit kliknutím na tlačítko Pokračujte (2).

Dotazník obsahuje otázky, na které uživatel odpovídá například pomocí hodnocení hvězdičkami, výběrem odpovědí nebo vlastními slovy. Na další otázku se můžete dostat pomocí tlačítka Pokračujte. Vrátit se zpět můžete pomocí tlačítka Předchozí otázka.

Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit