OBSAH
Úvod
Tento návod Vám pomůže přesunout identifikační údaje zaměstnance. Tento postup se používá v případě, že u zaměstnance nevidíte směny v docházce a nenačítají se mu záznamy z docházky. Umožní vám načtení těchto dat zpětně z jedné smlouvy na druhou. To znamená, že můžete přenést údaje od 1. dne v měsíci, i když dnes je už třeba 11.
Toto se stává v následujících případech:
- Změna pracovní pozice zaměstnance: Když plánujete změnu pracovní pozice zaměstnance, například: Zaměstnanec je aktuálně na pozici Přímá obslužná péče a následující měsíc bude Sociální pracovník.
- Ukončení pracovního poměru: Pokud zaměstnanec ukončil pracovní poměr, identifikační údaje nebyli odmazány v souladu s GDPR, je potřeba je přesunout. Jak správně ukončit pracovní poměr, aby se tato situace nestávala najdete v této nápovědě: Jak ukončit zaměstnance.
- Zaměstnanec má více pracovních poměrů: Když zaměstnanec pracuje na více pozicích. Například má částečný úvazek jako pracovník stravování a další pracovní poměr jako pracovník přímé obslužné péče.
- Více pracovních smluv: Pokud vytvoříte novou kartu zaměstnance s dalším pracovním poměrem. Toto se stává, když špatně zadáte například změnu pracovního poměru z pracovní smlouvy na dohodu a obráceně.
Následující obrázek ukazuje, že zaměstnanec ukončil pracovní smlouvu (1) a nově má dohodu o provedení práce (2). V tomto případě je také potřeba přesunout identifikační údaje. Tento postup není obecně správný. Může být správný jedině když nastavíte Typ úvazku (3) na hodnotu Druhý či Jiný.
Postup
Následující postup Vám ukáže, jak se převést záznamy z docházky zpětně na kartě zaměstnance. V současné době nelze přesouvat identifikační údaje do budoucna.
- Otevřete záložku Přehled zaměstnanců, vyhledejte zaměstnance a otevřete jeho kartu.
- V levém menu klikněte na Pracovní smlouvy - Identifikační údaje.
- Zkontrolujte, zda cílová smlouva, tedy ta nová, aktivní smlouva (1), není autorizována v docházkové čtečce. Pokud ano, klikněte na červený křížek (2) a vyberte volbu Smazat identifikační údaje (číslo karty a otisky).
- Nyní vidíte, že probíhá akce Odebírám zaměstnance ze čtečky (4). Tento krok je nutný, aby se zabránilo konfliktům mezi starou a novou smlouvou. Musíte vyčkat (závisí na rychlosti internetového připojení, může trvat 5-10 minut, ale i méně) dokud tento řádek nezmizí. Zkuste po chvíli tlačítko Obnovit (5)Zde je krátké video, jak se zruší ta správná smlouva z docházkové čtečky.
- Nyní klikněte na tlačítko Operace (6), a následně klikněte na Přesunout údaje na jinou smlouvu (7).
- Vyberte ze které smlouvy (8) se budou údaje přesouvat - to bude ta, která skončila. Pak vyberte na kterou smlouvu (9) údajem přesuneme - to bude ta smlouva, která je nová.
Pokud vidíte tento stav, vraťte se zpět na bod číslo 3 - Následně vyberte pouze první dvě volby tedy:
- Identifikační údaje (číslo čipu, otisky) a autorizace do čteček a stravovacích terminálů
- Záznamy docházky
- Nezapomeňte nastavit datum, od kdy chcete převést údaje. Zde může nastat situace, že jste to dlouho neřešili, například 4 měsíce vedoucí zpracovávala výkaz ručně a nyní to chcete převést. Musíte vybrat datum, kdy není uzavřená docházka, jinak vás program nepustí dál. Pokud byste nechali původní datum a docházku otevřeli, tak by se Vám změnila docházka zpětně, což není vždy žádoucí, tudíž doporučujeme vybrat první den aktuálního měsíce.
Příklad: Změnu smlouvy na kartě jste provedli 1. 3., dnes je 11. 8. Pokud chcete přesunout údaje, bude lepší tedy zvolit datum od 1. 8. - Potvrďte změny kliknutím na tlačítko OK. Údaje mezi vybranými smlouvami byly úspěšně přesunuty.
Zde je krátké video, jak se přesune identifikační údaj.
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit