Žadatelé a klienti - jak je správně zadávat a propojovat?

Změněno dne Út, 25 Duben, 2023 v 3:38 ODPOLEDNE

Máte ve Vašem zařízení více služeb? Stává se Vám, že klienty mezi službami přesunujete nebo na ně nastupují opakovaně? Vedete v programu žadatele, který má podanou žádost na více služeb? Právě Vám je určený následující návod.


Než se vrhneme do samotného postupu, rádi bychom zdůraznili dvě věci:


1. Pro každého klienta by měla být v CYGNUSu založena pouze jedna karta žadatele a na ni pak navázaná karta klienta.

Pokud je klient žadatelem na více služeb, žádosti je nutné evidovat v jedné kartě žadatele. V případě, že klient čerpal různé služby, opět jsou jeho nástupy a ukončení vedeny v rámci jedné karty.

Nezapomeňte, že program vidí klienta jako rodné číslo, a že každé rodné číslo je vždy přiřazeno pouze k jednomu žadateli / klientovi!



2. Špatné zavedení klienta nebo žadatele v CYGNUSu má negativní důsledky.

Často se stává, že chcete na kartu klienta dopsat RČ a program hlásí, že toto RČ již existuje. CYGNUS Vás totiž nikdy nenechá zadat jedno RČ na dvě různé karty klienta. V takovém případě je potřeba klienta / žadatele s tímto RČ v programu dohledat, často zrušit nástup a udělat ho správným způsobem. Některé situace je potřeba řešit s podporou programu a případným zásahem technického oddělení přímo v databázi.



Chcete-li předejít komplikacím, které Vám v budoucnu může nesprávný postup přinést, dobře si správné postupy prostudujte a vždy se podle nich řiďte.

Chcete-li předejít komplikacím, které Vám v budoucnu může nesprávný postup přinést, dobře si správné postupy prostudujte a vždy se podle nich řiďte.



Zavedení ŽADATELE


Pokud se jedná o žadatele, který ve Vašem zařízení nikdy nečerpal žádnou poskytovanou službu ani nebyl veden jako žadatel, program Vás upozorní, že bude založen nový žadatel.



 

Pokud však žadatele program zná, zobrazí se v tabulce. Zobrazí se také informace o tom, kterou službu v minulosti čerpal nebo že byl veden jako žadatel. Žadatele označte a dokončete přidání žádosti.



Kdy se hodí zakliknout volbu "Žadatel není v seznamu (založit nového žadatele)" ? Pouze v případě, že zadáte jméno, ale v seznamu se nezobrazí žádný žadatel, který by byl "ten váš" a jedná se tedy pouze o shodu příjmení.



Zavedení KLIENTA


Pokud zadáváte nástup klienta, který ve Vašem zařízení nikdy nečerpal žádnou poskytovanou službu ani nebyl veden jako žadatel, program Vás upozorní, že bude založen nový klient.


 

Pokud však klienta program zná, zobrazí se v tabulce. Zobrazí se také informace o tom, kterou službu v minulosti čerpal nebo byl veden jako žadatel. Klienta označte a dokončete přidání klienta na službu.

 


Kdy se hodí zakliknout volbu "Klient není v seznamu (založit nového klienta)" ? Pouze v případě, že zadáte jméno, ale v seznamu se nezobrazí žádný, který by byl "ten váš" a jedná se tedy pouze o shodu příjmení.


Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod
Je požadována verifikace pomocí CAPTCHA.

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit